Dag 10 - 7 augustus - Fort Myers Beach - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 10 - 7 augustus - Fort Myers Beach - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 10 - 7 augustus - Fort Myers Beach

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

07 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Fort Myers Beach

Happy birthday to you, happy birthday to you,
Happy birthday dear Linda, happy birthday to you!
(uit: een verjaardagsliedje voor Linda) 

Wij hebben twee jaarlijkse tradities:
1. We zijn altijd op vakantie als Linda jarig is (dat doen we niet bewust, het loopt gewoon altijd zo)
2. We eten altijd een taartje op vakantie wanneer zij jarig is.
Marcel gaat deze ochtend dus naar de Publix en komt niet alleen terug met een heerlijk ontbijtje, maar ook met lekkere donuts. Weer eens wat anders dan een Franse macaron of petit four, lekker hoor!

Hoewel ik normaliter niet graag ga slapen met een airco aan, hebben we 'm vannacht toch maar aan laten staan. Het is vannacht daardoor in ieder geval een stuk aangenamer dan de nacht daarvoor.
We ontbijten lekker, dit keer hadden ze wel croissants, dus de dag begint goed. Tijdens het ontbijt klopt de dame van de housekeeping al aan, of het uitkomt dat ze de kamer komt doen. Noah zit echter nog in bad, dus de bedden worden opgemaakt en er worden schone handdoeken neergelegd. (De eerste dagen verbaasde Noah zich daarover, dat je terugkomt op je hotelkamer en dat de bedden dan zijn opgemaakt).

We gaan deze ochtend naar Sanibel Island, een eiland dat te bereiken is via de Great Sanibel Causeway, een hoge tolbrug die het eiland met het vaste land verbindt. We betalen de $6,- tolgeld en rijden het mooie, groene eiland op. Ik heb gelezen over de mooie schelpenstranden hier en dat je bij de Sanibel Bead Shop van de door jou gevonden schelpen mooie sieraden kunt laten maken. Een adres van deze winkel heb ik echter niet, het enige dat ik weet is dat het tegenover de Dairy Queen zit.
In het voorbij rijden zie ik plotseling de Dairy Queen, we keren dus om en vinden inderdaad de Sanibel Bead Shop, een klein winkeltje waar we zeker voorbij waren gereden als ik het niet op internet had gelezen.
We worden hartelijk ontvangen door Nancy, een vrouw van denk ik een jaar of dertig die parttime werkt als 'arts and crafts teacher' op een school en parttime in deze winkel, zo vertelt zij later. We hebben een heel leuk gesprek, ze vertelt hoe we onze weg kunnen vinden in de winkel en laat ons lekker rondneuzen.
Ik wil graag een armband hebben, maar het blijkt dat er hier maar heel weinig kant-en-klare sieraden liggen, alles is custom-made.
Ik kies dus een leren bandje uit (roze, wie had dat nou gedacht) en drie mooie bedels met de 'S' van Sanibel erop. Nog een paar kleinere zilverkleurige kraaltjes ertussen en ik ben klaar. Nancy zet alles vakkundig in elkaar en ik ben erg blij met mijn mooie armband, voor een vriendelijke prijs.
De fooi die ik haar wil geven neemt zij niet aan, daar doen ze daar niet aan. Dus maar een stevige handdruk gegeven, haar bedankt voor de goede hulp en onze fijne gesprek en misschien tot ooit weerziens. Ik had hier de hele middag wel rond kunnen hangen, maar dat hadden de mannen mij niet in dank afgenomen denk ik.
We rijden nog een stuk rechtdoor, stoppen bij een verzameling winkels die omgeven is door een houten boardwalk, waardoor je heerlijk in de schaduw langs de winkels kunt lopen en belanden uiteindelijk bij de Subway, waar we wederom een lekker lunch eten. Dit keer echter niet binnen in de winkel, omdat daar geen zitjes zijn, maar lekker in de auto met de airco aan.

Op de terugweg stoppen we in Fort Myers bij de Publix, halen daar alvast wat avondeten en Cutter insectenspray. We willen morgen een airboat tocht door de Everglades gaan maken en willen met de spray voorkomen dat wij avondeten voor de muggen worden. Ik heb op internet gelezen dat dit spul de muggen hun eetlust doet verliezen, we zullen het zien.

Daarna terug naar het hotel, onderweg nog even wat leuke foto's genomen van straatnaambordjes die wij leuk vonden (Lovers Lane, Gulf Island Drive, Coconut Drive) en van de grappige brievenbussen die je hier bij de huizen ziet staan (een zeeleeuw en een zeemeermin die de brievenbus vasthouden). Bij ons in de Coloradostraat zou het geen gezicht zijn, maar in deze tropische omgeving staan ze erg leuk.
In het hotel aangekomen nemen we lekker een verfrissende duik in het zwembad en praten met onze Amerikaanse buurman. Alhoewel, hij praat het meest (hij hoort zichzelf graag praten) en wij luisteren.
Hij vertelt dat hij een gepensioneerd politie agent uit New York City is en praat daar honderduit over. Hij vraagt over Amsterdam, hij is daar in de 80-er jaren geweest en wij vertellen over onze ervaringen van vorige week in zijn 'home town'. Een aardige man.
Als het echter begint te onweren gaan we het water uit, geen risico nemen. Het heeft hier de afgelopen dagen in de namiddag steeds geregend, dat schijnt normaal te zijn voor deze tijd van het jaar.
Nadat we boven weer omgekleed zijn haalt Marcel lekker gebakken kip bij de Publix, we hebben er stokbrood met kruidenboter en een lekkere grote fruitsalade bij. Samen met ons toetje (Ben & Jerry's ijs) eten we dit aan onze eettafel op (ja ja, deze kamer heeft naast twee heerlijke tweepersoons bedden ook een kitchenette, grote koel/vriescombinatie en een eethoek).

Het wordt tijd de koffers weer in orde te maken (we leven uit de koffer, dus het is meer een kwestie van alles even netjes ordenen en we zijn er klaar voor). Morgen vertrekken we naar Key Islamorada, één van de eilanden van de Keys. We rijden daar door heen via de Everglades, een groot natuurgebied in Zuid-Florida waar je o.a. heel veel alligators kunt vinden.
Morgen meer daarover!