Dag 8-5 augustus-van Orlando naar Fort Myers Beach - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 8-5 augustus-van Orlando naar Fort Myers Beach - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 8-5 augustus-van Orlando naar Fort Myers Beach

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

05 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Fort Myers Beach

Life's a beach....
If paradise exists, this must be it!
(zomaar wat gedachten die vanmiddag bij mij opkwamen, bij gebrek aan inspiratie voor een toepasselijke songtekst en te slecht werkend internet om inspiratie op te doen) :-)

Om 11.00 uur vertrekken we vanuit Orlando om koers te zetten naar onze volgende bestemming: het zuidelijker gelegen Fort Myers Beach aan de Golf van Mexico. De rit zal ongeveer 3,5 uur duren, zeer goed te doen dus.
Het rijden in Amerika bevalt ons goed, het is even wennen aan het rijden in een automaat en aan het 'keep your lane' principe, waarbij je zowel links als recht wordt ingehaald. Het rijdt echter heerlijk rustig, geen gestreste medeweggenoten die lopen te pushen als je niet snel genoeg weer naar rechts gaat.
We zoeven via de Interstate 75 langs bekende plaatsen, en zien naamplaatsen als Sarasota en Venice Beach voorbij komen. Deze weg lijkt qua opzet veel op de A1 in Nederland, wanneer je naar de Veluwe rijdt. Het enige verschil is dat er hier naast loof- en naaldbomen langs de weg ook veel palmbomen staan, anders had je je echt op de Veluwe gewaand.

We hebben mijn iPod ingeplugd op de autoradio, net voor de vakantie heb ik 'm helemaal volgepropt met mijn favoriete muziek (ruim 12 uur), dus mijn dag kan qua muziek al niet meer stuk. Er komt van alles en nog wat voorbij, lekker snerpende gitaren bij 'Enter Sandman' van Metallica, een herinnering aan Le Merle Roux bij 'Une belle histoire' van Michel Fugain (één van mijn favorieten) en echt Amerikaans aanvoelende nummers van The Eagles. Ik geniet en en Marcel vraagt alleen of ik Child in Time door wil drukken, dat is niet echt zijn ding…..ik luister 'm later wel een keer met m'n oortjes, alleen oppassen dat ik dan niet keihard mee ga zingen.
Onderweg maken we een pitstop bij Wendy's, een fastfoodrestaurant dat qua kwaliteit beter is dan bijvoorbeeld een McDonalds, vinden wij. We eten en drinken wat, maken een sanitaire stop en gaan snel weer door de hitte naar onze auto met airco, heerlijk!

Rond 15.30 uur komen we aan bij ons hotel: het Sandpiper Gulf Resort aan de Estero Boulevard in Fort Myers Beach.
Bij het inchecken krijgen we veel uitleg van de manager, over de polsbandjes waarmee je niet alleen je kamerdeur kunt openen, maar ook de deur naar het zwembad. Aparte handdoeken voor het zwembad zijn volop verkrijgbaar en hij vertelt ons dat we een mooie kamer hebben, nummer 365. Ik hoop op beachview, maar het blijkt één van de mooiste kamers van het hotel te zijn, oceanfront!
We slepen de koffers naar de tweede en bovenste etage (dat is dan een klein nadeel, er is geen lift), maar wanneer we de zware overgordijnen in de kamer openschuiven wordt dat nadeel ruimschoots weggevaagd. Het uitzicht is in één woord adembenemend.
De schuifpui is voorzien van een muggenhor en twee tellen later staan we met z'n vieren sprakeloos op 'ons' balkon, pal aan het strand en met een uitzicht dat je alleen van foto's kent.
Als er een paradijs bestaat, dan moet het er zoals dit uitzien denk ik. Wat zullen wij heerlijk slapen vanavond met het geruis van de oceaan op de achtergrond, hmmmm.
We nemen een duik in het heerlijke zwembad en lopen vanuit het zwembad zo het strand op en de zee in, de temperatuur van het zeewater voelt aan als een warm bad.
Na onze badderpartij badderen we boven nog even en rijden we rond 18.30 uur naar de nabijgelegen Publix, een grote supermarkt, waar we wat boodschappen gaan doen.
Het blijkt dat je hier ook heerlijke broodjes kunt laten beleggen, wat ons wel een goed idee voor hete avondeten lijkt.
Marcel en ik nemen een stokbroodje met ham, kip, kaas, sla, tomaat en paprika en Joël laat een wrap beleggen met salami, ham, champignons, ui, sla en paprika. Noah houdt het iets dichter bij huis, hij kiest voor een croissant met plakjes kaas en een croissant met hazelnootpasta.
We kiezen ook nog allemaal een klein bakje Ben & Jerry's ijs uit, rekenen af en zijn voor we het weten weer terug bij het hotel, waar we al het lekkers op ons balkon opeten, kijkend naar de ondergaande zon over de Golf van Mexico. Life's good!
Nu even lekker relaxen, wat internetten en tv kijken. Morgen gaan we waarschijnlijk naar het Miromar Outlet Center, het grootste outletcenter van Florida. Zoiets als Bataviastad in Lelystad, maar dan 'all American'? We zullen het zien!

• 06 Augustus 2013 - 17:41

Sandra:

Wat boffen jullie zeg met zo'n prachtige kamer. Dit was toch het hotel met die prachtige fan?
    En, nog even een momentje aan onze lachsalvo gedacht LOL

• 06 Augustus 2013 - 22:09

Stephanie:

Jeetje As, wat heerlijk. Lijkt wel of je de miljoenenjacht hebt gewonnen hahaha. We hebben vandaag jullie kaart ontvangen uit NY. Heel erg leuk. Geniet ervan luitjes. Wij zijn vandaag ook naar het strand geweest in Egmond. We hebben met z'n vieren een strandloop gedaan, weer was heerlijk. Nou meis, we keep in touch. :)