Dag 7 - 4 augustus - Orlando, Florida - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 7 - 4 augustus - Orlando, Florida - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 7 - 4 augustus - Orlando, Florida

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

04 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Shamu Rocks!
@ Seaworld Orlando Florida

Voor vandaag staat Seaworld op ons programma. Omdat het hotel waar we verblijven een partnerhotel van Seaworld is, geeft dat ons de voordelen dat we bijvoorbeeld allemaal een Quick Qeue Pass kunnen krijgen, waarmee je bij een aantal attracties buiten de normale rij om naar binnen kunt. Voor ons vallen er echter al een hoop attracties af, omdat wij geen achtbaanliefhebbers (mooi woord voor Wordfeud!) zijn.
We besluiten ook een All Day Dining deal af te sluiten en krijgen daar met onze pas van het hotel nog 10% korting op, zodat we voor $30 per persoon de hele dag bij geselecteerde restaurants op het park onbeperkt kunnen ontbijten, lunchen, dineren en onbeperkt drinken en water kunnen halen. We blijven natuurlijk Nederlanders, dus we eten ook ons ontbijt in het park en maken gedurende de dag optimaal gebruik van de polsbandjes die we aan het begin van de ochtend om krijgen. Ik kan mij nu een beetje voorstellen hoe het er op vakantie in een all-inclusive resort aan toe gaat.
Na het ontbijt gaan we naar de nieuwste attractie van Seaworld: Antarctica, empire of the penguin. Onlangs geopend en je wordt hierbij meegenomen op een reis naar de Zuidpool en leert over en maakt kennis met de leefomgeving van de pinguïn.
Hiervoor is helaas geen quick qeue, dus we sluiten achter in de rij aan en hopen niet zo heel lang te hoeven wachten. De rij loopt lekker door en voor we het weten staan we binnen in een soort wachtruimte, bekleed als de binnenkant van een ijsschots.
Helaas, er zijn wat kleine technische probleempjes, maar die zullen binnen korte tijd worden verholpen, zo wordt er omgeroepen. Na een tijdje wordt er omgeroepen dat de technische problemen toch groter zijn dan gedacht en dat men niet kan zeggen hoe lang het gaat duren. Wat is dan wijsheid? Blijven staan met de kans dat het nog heel lang duurt (of dat je we heel snel aan de beurt zijn), of de rij verlaten?
We besluiten het nog een kwartiertje te geven en uiteindelijk, na nog een keer een 'vals' bericht dat alles weer werkt, zitten we in het karretje en gaan we op weg.
Volgens ons in de attractie toch nog niet helemaal op orde, want ons karretje staat geregeld de compleet verkeerde kant op, waardoor we ons nek letterlijk moeten verdraaien om iets van de attractie te zien. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
De rit duurt maar kort, maar bij het uitstappen blijkt waar het uiteindelijk allemaal om draait. Je stapt uit in een nagebootste Zuidpool, compleet met echte pinguïns, ijsschotsen en een ijskoude temperatuur. Toen snapte ik waarom het personeel daar met winterjassen, mutsen en handschoenen aan stond. Daar sta je dan, in je korte broek en mouwloos shirtje…..fffffrrrrreeeezzzziiiiinnnnnnggggg!
Al met al toch een leuke atttractie.

Om 12.30 uur sluiten we aan in het Shamu Stadium voor de 'One Ocean' show. Een leuke show met vijf orka's. Voordat de show begint wordt er gevraagd aan het publiek of er Amerikaanse veteranen aanwezig zijn en of zij op willen staan. Een aantal mannen en vrouwen staat op, de camera wordt op ze gericht en het publiek wordt gevraagd een applaus te geven voor deze helden. Kippevel!
De show is doorspekt met de Amerikaanse gedachte dat iedereen als individu een verschil kan maken voor het behoud van de oceanen en het leven daarin. 'We are all part of one world, one ocean'.
Na de show eten we wat bij een burrito restaurant, het smaakt ons prima. We drinken veel water, want ook vandaag is het weer erg warm met een hoge luchtvochtigheid, maar gelukkig is het niet zo erg als gisteren.

We stappen in een simulator, de Wild Arctic, waarmee je in een helikoptervlucht over de Zuidpool wordt meegenomen. Ik kom er een beetje misselijk uit, maar dat is gelukkig al weer snel verdwenen.
Voordat we vanmiddag weer even teruggaan naar het hotel (op loopafstand), gaan we nog naar de Shark Encounter, voor ons erg leuk, maar voor Noah als haaien liefhebber echt heel speciaal.
Je rolt op een loopband door een glazen tunnelbuis met alleen maar haaien naast en boven je. Hij kent er heel veel en we vinden het alle vier geweldig.
We lopen terug naar het hotel, genieten van de airco in de kamer, rusten even lekker uit en Noah neemt nog even een duik in het zwembad.
Rond 18.00 uur lopen we weer terug en gaan we nog naar de Turtle Trek, een 360 graden 3D-voorstelling waarbij het lijkt alsof je een zeeschildpad bent en waarbij je wordt meegenomen in een reis onder de zeespiegel en alle gevaren die daarbij om de hoek komen kijken. Het is werkelijk prachtig en we zijn er allemaal van onder de indruk.
Om 19.00 uur eten we nog wat, 'betalen' met onze polsbandjes en we zijn het erover eens dat dit een goede deal voor ons is geweest. Als toetje eet ik carrot-cake, heerlijk!

We sluiten deze dag af met de show 'Shamu Rocks', die om 21.00 begint. We hebben afgesproken met Jennifer en Robin en zij zitten al op de afgesproken plek als we aankomen.
We vinden mooie plaatsen, er wordt lekkere rockmuziek gedraaid en het uurtje wachten is eigenlijk zo voorbij. Wederom wordt de camera op het publiek gericht en op een lekker beat van bekende rocknummers wordt het publiek al rockend op een groot beeld getoond. Hoe meer je rockt, des te groter de kans op jouw 'moment of fame'. Volwassen mannen spelen luchtgitaar, kindjes laten hun coolste moves zien, een oma in scootmobiel heeft helemaal niet door dat zij volop in beeld is en Marcel is zelfs ook nog even een beetje in beeld omdat er twee mannen achter ons staan te dansen.
Nog even stel ik aan Jen voor of wij ook onze danceskills zullen laten zien, maar dat ziet zij niet zo zitten…..hahahaha.
De rest van de show is geweldig, mooie lichteffecten, een gitarist met snerpende gitaren en als spetterende afsluiter prachtig vuurwerk.
Deze show is een mooie afsluiter van weer een leuke dag en van onze dagen in Orlando.
Met de meute lopen we richting de uitgang, waar de vogeltjesdans gedraaid wordt. Dan moet je natuurlijk even dansen, met plaatsvervangende schaamte van je kinderen. Ik geloof dat Jen zelfs een compromitterend filmpje heeft geschoten, waarin ik de vogeltjesdans-dancemoves maak. Misschien moeten we het maar eens over steekpenningen hebben.
We lopen met z'n zessen terug naar het hotel, nemen afscheid van Jennifer en Robin en gaan op voor onze laatste nacht in dit hotel en in Orlando.
Morgen vertrekken we voor drie nachten naar Fort Myers Beach, aan de Golf van Mexico. Zon, zee, strand en zwembad, na de drukke dagen van New York en Orlando gaan we even lekker relaxen!