Dag 6 - 3 augustus - Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 6 - 3 augustus - Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 6 - 3 augustus - Orlando

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

03 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Orlando

"I only hope that we never lose sight of one thing - that it was all started by a mouse"
Walt Disney

Magic Kingdom, here we come!
We ontbijten vandaag bij de Village Inn, het is niet slecht, maar morgenochtend toch maar ergens anders gaan ontbijten.
Daarna rijden we naar het Maple Leaf Visitors Centre, alwaar we onze vouchers voor Magic Kingdom en Sea World om moeten ruilen voor echte toegangskaarten.
We hebben onze reis geregeld bij Jan Doets, een bekende naam voor Amerika en Canada reizen. Alles is ook in ons geval heel goed geregeld, maar de ticketoffice van Maple Leaf waar we vandaag de vouchers omruilen sluit totaal niet aan bij wat we van Jan Doets gewend zijn. Het kantoortje doet enigszins louche aan, een oudere man regelt de zaken daar op een chaotische manier. Tien minuten later staan we weer buiten, verbaasd over dit kantoortje, maar wel met onze tickets op zak en daar gaat het uiteindelijk om.

We rijden naar Magic Kingdom en parkeren de auto op een parkeerplaats waarbij de parkeervakken worden aangegeven met de namen van bekende Disney figuren en een bijbehorend nummer voor de rij. Wij staan op Peter Pan rij 49, niet meer vergeten anders wordt het wel heel lang zoeken naar de auto als we weer terug willen.....
Met een treintje worden we eerst naar het ticket and transportation center gebracht, waar we overstappen op de monorail die ons binnen een aantal minuten naar de ingang van Magic Kingdom zoeft.
Heerlijk, ik hou ontzettend veel van de sfeer die er in dit park hangt. Je ziet volwassen mannen met Mickey Mouse oren op lopen en niemand kijkt daar vreemd van op, waar elders maak je dat mee?
Marcel en Joël beginnen met Splash Mountain, is Noah en mij net iets te gedurfd, dus hij en ik drinken water en eten een aardbeien waterijsje. Het smaakt heerlijk, maar dat kan ook niet anders, want het is bloedverziekend heet en vochtig vandaag. Heel veel water drinken dus maar.

Over de hele dag verdeeld lukt het ons om op een rustig tempo toch nog acht attracties te doen, dat is aardig wat, gezien de hitte.
Het is een verademing om in een attractie te gaan, of om er überhaupt voor in de rij te gaan staan, want overal staat de airco voluit te blazen. Alles is dus beter dan buiten in de felle zon te zijn.
We genieten van een aantal attracties die we al kennen uit Disneyland Parijs en genieten van de attracties die alleen maar hier in Disneyworld te vinden zijn; Mickey's PhilharMagic, Walt Disney's Carousel of Progress, maar de hoogtepunten waren voor mij toch wel Stitch's Great Escape en Monsters Inc. Laugh Floor, ik heb mij werkelijk rotgelachen.

Na het avondeten besluiten we rond 19.00 uur weer terug naar het hotel te gaan, Marcel en Noah nemen nog een duik in het zwembad en ik loop nog even bij Jennifer en Robin langs. De reisverslagen worden bijgewerkt en dan is het alweer het eind van deze dag.
Morgen Sea World, waarvan ik gehoord heb dat het geweldig is. Ben benieuwd!

• 04 Augustus 2013 - 11:51

Sandra Muller:

Lieve Assi wat maak je elke keer weer geweldige verhalen het is alsof we er zelf
    Bij zijn heel veel plezier in de hot sunny state liefs jac en san en sea world is echt te gek xx

• 04 Augustus 2013 - 15:36

Stephanie:

Hi Marc, waar zijn jouw oren gebleven, heb je geen mickey oren gekocht. @ As, heb je nog mijn porceleinen Sneeuwitje met de 7 dwergen gezien???? Neem maar voor me mee hahhahha. Have fun dear! x