Dag 3 - 31 juli 2013 - NYC - Reisverslag uit Upper West Side, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 3 - 31 juli 2013 - NYC - Reisverslag uit Upper West Side, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 3 - 31 juli 2013 - NYC

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

31 Juli 2013 | Verenigde Staten, Upper West Side

There's something in the New York air that makes sleep useless.....
Simone Beauvoir

Wat staat er vandaag op het plan? Brooklyn Bridge (met een leuke verrassing voor Marcel, Joël en Noah), China Town en Little Italy.
De dag begon net als gisteren. Eerst heerlijk geslapen (samen met Marcel nog gelachen om Noah die 's morgens vroeg in zijn slaap aan het praten was) en naar onze vrienden van Lenny's voor een heerlijk ontbijtje, we kunnen er weer tegenaan.

We gaan eerst naar het Gray Line visitors center, om daar onze vouchers voor de boottocht over de Hudson rivier voor morgen alvast om te ruilen voor echte tickets, daar hebben we morgen niet zoveel tijd voor. Regeren is vooruit kijken......
Daarna met de metro naar Brooklyn Bridge. We stappen uit en zien de prachtige brug al voor ons opdoemen, helaas zijn alle geplande onderhoudswerkzaamheden in New York precies op het moment dat wij er zijn, want ook de Brooklyn Bridge staat in de steigers en aan het begin hangt een ontzettende verflucht. Maar het mag de pret niet drukken.
We hebben prachtig mooi weer en lopen gestructureerd met de mensenmassa mee de brug op, het is best een flinke wandeling, maar we hebben het er voor over.
In mijn tas heb ik een hangslotje zitten en ik ben de enige die daarvan weet. Het is traditie geworden dat geliefden aan bepaalde bruggen een slotje hangen (eventueel met opschrift) en vervolgens het sleuteltje in de rivier gooien, om daarmee hun eeuwige liefde te bezegelen. (laatst in Amsterdam is er een overijverig iemand met een slijptol tekeer gegaan omdat hij de slotjes lelijk vond).
Nu ben ik niet zo'n zoetsappig type, maar ik vond het in het geval van ons vieren wel heel speciaal om dit ook te doen en daarmee onze sterke band te 'vieren'.
Ik was alleen even bang dat het hele feest niet doorging, want er was geen slotje te bekennen en het eerste deel van de brug was met stalen golfplaten afgezet, toch nog maar even doorlopen dus en ja.....daar zag ik een hele rits hangen.
Snel de videocamera in Joël zijn handen gedrukt en hem gezegd te filmen en niet te vragen waarom. De mannen vonden het alledrie erg leuk en Marcel heeft vervolgens symbolisch het slotje opgehangen.
Om de sleuteltjes over de onder ons door razende auto's in de rivier te gooien vond ik nogal riskant, die zijn daarom weer even in mijn tas gestopt en we zullen ze morgen tijdens de tocht over de Hudson River alsnog in het water gooien.

Daarna weer teruggelopen, wat flesjes water bij een straatverkoper gekocht die dacht dat die domme toeristen zich wel af zouden laten zetten, NOT! Hij zakte heel snel met de absurd hoge prijs toen we weg dreigden te lopen.

We liepen naar het New York City Court House, wat ik graag wilde zien, wederom omdat het heel vaak voorkomt in politieseries die wij graag kijken. Echt ontzettend leuk om het nu eens in het echt te zien.
Op het naastgelegen Foodplaza lekker wat gelunched en gedronken, gezellig met een vriendelijke Amerikaan zitten praten en we vervolgden onze weg naar China Town.
Dit was voor het eerst tijdens ons verblijf hier in New York dat iets tegenviel, ik voelde mij er niet op mijn gemak, ik had het mij anders voorgesteld, maar dat geeft helemaal niets.
Door naar het aangrenzende Little Italy, wat wel heel leuk was, maar ook in omvang 'little' was, voor je het wist was je er doorheen.

Omdat we toch wel moe waren zijn we naar het dichtstbijzijnde metrostation gelopen waar we de directe B-train naar ons hotel konden nemen. Heerlijk in een metro met airconditioning, een welkome afwisseling van de vaak bloedhete metroperrons.

In de hotelkamer zijn Joël en ik lekker even gaan uitrusten, Marcel en Noah zijn een stuk Central Park ingelopen. Je ziet hier tamme eekhoorns, echt heel leuk om te zien.

Voor het avondeten zijn we uiteindelijk weer via Yelp terecht gekomen bij Celeste op Amsterdam Avenue, een klein Italiaans restaurantje waarvan de recensies erg goed waren.
We waren net op tijd, konden direct gaan zitten en al snel stelde zich buiten het restaurantje een rij met wachtende New Yorkers op (wij waren de enige toeristen, ik hou er wel van).
Noah koos een pizza funghi, Marcel en Joël namen een pizza quatro stagioni en ik nam ravioli gevuld met spinazie, ricotta en salie.
We hebben in jaren niet zulk lekker Italiaans eten gegeten, onze borden waren helemaal schoon leeg toe we klaar waren, heerlijk!
Na een korte wandeling zijn we weer terug in het hotel, waar we lekker gaan uitrusten, de voorbereidingen voor morgen gaan treffen en lekker gaan slapen.

We zijn inmiddels helemaal gewend aan het tijdsverschil, maar merken dat de volle dagen ons toch wel enigszins moe maken. Morgen al weer onze laatste volle dag in New York, we gaan eerst om 11.00 uur naar het 9/11 memorial, nemen dan een yellow cab naar pier 79 voor onze NYC sightseeing cruise en als we dan nog zin hebben gaan we een kijkje nemen bij het Cake Boss Café op 42nd Street (voor iedereen die wel eens naar TLC kijkt: bij Buddy van Carlo's Bakery).

Good night, sleep tight, don't let the bedbugs bite!

  • 01 Augustus 2013 - 09:18

    Linda:

    Geweldig verslag! Bij elk verslag denk ik behalve " wow" nog 2 dingen: wat hebben jullie deze reis ongelofelijk goed voorbereid en.... astrid, wat schrijf jij er ontzettend leuk over, elke keer weer een feest om te lezen. Echt een talent! Geniet ze verder samen! Xxx

  • 01 Augustus 2013 - 09:54

    Carolien:

    Wat Linda al schrijft.... wat schrijf je er ontzettend leuk over. Heb bijna het idee dat ik er zelf ook ben ;-D Erg leuk om jullie belevenissen zo te volgen. Hoop er nog meerdere te lezen. Dikke kus!

  • 01 Augustus 2013 - 21:09

    Stephanie:

    Jeetje As, wat een avonturen! Ben zeer benieuwd hoe het bij Cake Boss was. Mark en ik kijken dat programma graag. Ik zou zo wel een dagje willen proeven daar hahahaha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid & Marcel

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 13300

Voorgaande reizen:

12 September 2022 - 06 Oktober 2022

Indian Summer in New England, Amerika

29 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Noordwest Amerika

10 Juli 2017 - 03 Augustus 2017

Canada 2017

22 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

West-Amerika

29 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

New York & Florida

Landen bezocht: