Dag 10: Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 10: Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 10: Sedona

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

31 Juli 2016 | Verenigde Staten, Sedona

Zondag 31 juli 2016
Dag 10: Sedona

Long as I remember the rain been comin' down
Clouds of mystery pourin' confusion on the ground
Good men through the ages tryin' to find the sun
And I wonder still I wonder who'll stop the rain
(Creedence Clearwater Revival)

We eindigen deze dag in Sedona met veel, heel veel regen, donder en bliksemflitsen die niet te missen zijn. De paraplu’s zijn natuurlijk in Nederland gebleven, dus een jasje over je hoofd dan maar.
Maar, we begonnen deze dag lekker zonnig en met een aangename temperatuur.
De bedden hier in het Poco Diablo Resort liggen echt heerlijk (kan ik er niet één mee naar huis nemen?) en we slapen dus lekker wat uit. We Facetimen wat met het thuisfront en lopen daarna naar het restaurant van dit resort, waar we genieten van een lekker ontbijtje. Marcel, Joël en Noah kiezen het ontbijtbuffet en ik kies de buttermilk pancakes.
Terug in de kamer pakken we onze spulletjes en rijden we allereerst met de auto naar de Chapel of the holy cross, een kleine kapel middenin de prachtige rode rotsen van Sedona. Het is klein, maar het uitzicht (zowel buiten als vanuit de kapel) is niet te overtreffen. We steken, zoals we elke vakantie doen, een kaarsje aan en lopen vervolgens naar de gift shop die onder de kapel is gelegen. In de kapel is het erg warm, waarschijnlijk door de kaarsjes, en in de shop is het heerlijk koel. Alhoewel wij niet gelovig zijn, vinden we het leuk er even rond te kijken.
Buiten nemen we nog wat mooie (panorama)foto’s en lopen we de kleine afstand naar de auto terug. De verdeling van parkeerplaatsen is hier goed geregeld; langs de smalle en steile weg staan verkeersregelaars met portofoons, die aan elkaar doorgeven wanneer er een auto weggaat.
In de auto drinken we binnen no time een aantal koele flesjes water leeg, het warme weer maakt je dorstig.

Onze volgende stop is de airport overlook; een uitkijkpunt bij het vliegveld van Sedona, vanaf waar je het meest weidse uitzicht over de rode rotspartijen schijnt te hebben. We rijden een kleine tien minuten en er is niets aan gelogen, wat een adembenemende blik op de bergen, waar Sedona bekend om staat.
Met onze telefoons en de fotocamera schieten we mooie plaatjes, zodat we straks thuis nog eens terug kunnen kijken op dit moment. We genieten van het uitzicht…….
Op de terugweg tanken we de auto af en valt het oog van Noah en mij in de winkel van het benzinestation op een vitrine met lekkere ijsjes. Niet veel later zitten we alle vier in de auto te genieten van ……., je raadt het al!
We rijden wat rond in downtown Sedona en zien een supermarkt waar we morgen, als we weer verder reizen, wat boodschapjes kunnen gaan doen.
In uptown Sedona parkeren we vervolgens de auto en kijken bij de winkeltjes die aaneengeschakeld in de hoofdstraat zitten. Via een soort houten boardwalk zijn de winkels in twee etages aan elkaar verbonden. Erg leuk.
Sedona is in een aantal opzichten spiritueel, new age achtig ingesteld en dat merk je ook aan het aanbod van de winkels. In één winkel blijkt vandaag een ‘reader’ aanwezig te zijn; iemand die o.a. je aura kan lezen. Als de eigenaresse aan mij vraagt of ze de reader voor mij zal halen, sla ik vriendelijk af: No, but thank you very much.

Het is warm en we besluiten terug te gaan naar het hotel. Het is een uur of één en we hebben de hele middag lekker voor onszelf.
’s Middags zwemmen we in het zwembad en bubbelen we in de hot tub, pal buiten onze hotelkamer. Handdoeken voor het zwembad liggen voorhanden, daar hoeven we dus niet naar om te kijken. Het begint wat te waaien en de lucht betrekt, zouden we het droog houden? We pakken onze spulletjes en gaan naar onze kamer. We zijn nog niet binnen, of het begint te miezeren. Het miezeren gaat over in serieuze regen en vervolgens is er geen houden meer aan.
We willen vanavond Mexicaans gaan eten bij Javelina Cantina, op een kleine tien minuten rijden met de auto. Omdat we (vooral ik) aardig wat trek hebben, besluiten we er bijtijds naartoe te gaan, maar wat is dan wijsheid? Door de plenzende regen, of wachten tot het opklaart?
Zoals ik aan het begin van mijn verhaaltje van vandaag al schreef; het werd door de plenzende regen met een jasje over het hoofd.
Met natte voeten door de slippers komen we aan bij Javelina en gelukkig hebben ze een mooi tafeltje voor ons. Hier zitten we gelukkig droog, kijken we richting de bergen van Sedona en worden we getrakteerd op een flitsend schouwspel.
Ook hier is de bediening snel, voor we het weten staan er vier grote bekers water voor ons neus en een mandje met homemade taco chips en salsa. Dat smaakt ons al erg goed.
We bestellen wat te drinken en niet veel later ook iets te eten. Een klein kwartiertje later wordt er voor Noah een hamburger met patat, voor Joël een burrito met rundvlees en voor Marcel en mij ook een burrito maar dan met kip (plus allerlei toebehoren) neergezet. Wat een porties, ik weet bij voorbaat al dat ik het niet op ga krijgen. Het smaakt ons heerlijk.
Of we een doggy bag willen, om het eten dat we niet op krijgen mee te nemen? Thanks, but no thanks.
We rekenen af en staan al vroeg weer buiten (waar het overigens erg glad is op de slippertjes, door alle regen…..oppassen dus) en hebben de hele avond nog lekker voor ons.
Terug in het hotel relaxen we lekker en gaan we denk ik bijtijds slapen. Morgen rijden we naar Tusayan, een dorpje vlak aan de rand van de Grand Canyon. Daarover morgen dus meer……..

Temperatuur: ongeveer 35 graden
Weersomstandigheden: sun and rain, lots of rain

• 01 Augustus 2016 - 08:35

Fred & Wil:

Was zeker erg verfrissend zo'n regenbuitje. Jullie hadden ook kunnen zingen " I'm singing in the rain". Mooi foto's weer en we vonden het fijn om jullie weer even te zien en te spreken. Xxxx

• 01 Augustus 2016 - 10:13

Stephanie:

Het ziet er prachtig uit!!!