Dag 9: van Needles naar Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 9: van Needles naar Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 9: van Needles naar Sedona

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

30 Juli 2016 | Verenigde Staten, Sedona

Zaterdag 30 juli 2016
Dag 9: Van Needles naar Sedona

Well if you ever plan to motor west
Just take my way that's the highway that's the best
Get your kicks on Route 66

Well it winds from Chicago to L.A.
More than two thousand miles all the way

Well goes from St. Louie down to Missouri
Oklahoma city looks oh so pretty
You'll see Amarillo and Gallup, New Mexico
Flagstaff, Arizona don't forget Winona
Kingman, Barstow, San Bernadino

Would you get hip to this kindly tip
And go take that California trip
(Rolling Stones)

Vannacht heerlijk geslapen en zonder de wekker worden we rond acht uur wakker. We kleden ons aan, klappen de koffers dicht en zien bij de auto dat er vannacht waarschijnlijk een zandstorm is geweest; de auto (en niet alleen de onze) zit helemaal onder het zand. Straks maar even de ramen schoonmaken als we benzine gaan tanken.
We ontbijten bij Juicy’s (ik eet lekker pannenkoeken, mmm) en ik loop vervolgens richting de receptie om uit te checken. Marcel, Joël en Noah zitten inmiddels al in de auto, waar de airco voor een aangenamere temperatuur zorgt. Je voelt de hitte zelfs op dit vroege tijdstip al opkomen.
De receptionist vertelt dat het vannacht inderdaad een heel klein beetje geregend heeft en dat daar ook veel zand in meegekomen is, het gebeurt gelukkig niet elke nacht.
Pal naast het hotel zit de Chevron, waar we de auto voltanken en Marcel en Noah met een wisser de ruiten weer een beetje toonbaar maken.
Rond tien uur zijn we klaar om te vertrekken en stuurt de TomTom ons de Highway 40 op. Deze highway vormt het grootste deel van de originele Route 66, waarover hierboven werd gezongen door de Rolling Stones. Mijn muzikale hart gaat open……
Het is één lange rechte weg, waar dus weinig fout aan kan gaan. Toch vind ik het leuk de kaart op schoot te houden en onderweg bekende plaatsnamen tegen te komen.
Net buiten Needles rijden we een klein stukje langs de Colorado rivier, leuk om te zien.
Het landschap dat we aan ons voorbij zien trekken verandert langzamerhand van een droge, kale vlakte met weinig begroeiing naar vergezichten met steeds meer groene bomen en bossen. We verlaten de woestijn, de temperatuur zakt mee en wordt wat aangenamer.

Rond 12.30 uur rijden we Williams binnen, een leuke plaats in Arizona vanuit waar de Grand Canyon Railway loopt; een spoorrails waarover met een ouderwetse stoomlocomotief en mooie wagons een treinreis naar de rand van de Grand Canyon gemaakt kan worden. Het Grand Canyon Railway Hotel en de Route 66 zorgen ervoor dat het een echt toeristenstadje is. Er hangt een hele leuke sfeer en we besluiten er te stoppen om te lunchen en wat rond te kijken.
We halen brood en donuts bij de plaatselijke supermarkt, lunchen op de parkeerplaats van het Grand Canyon Railway Hotel en maken daarna wat foto’s bij de stoomlocomotief die naast het hotel staat gerangeerd.
Nadat we bij de plaatselijke brouwerij en wat winkeltjes hebben rondgekeken rijden we via de I40 weer verder naar onze eindbestemming Sedona.
Sedona staat bekend om de prachtige rode rotsen en des te dichterbij we komen, des te roder en mooier de rotsen worden. De uitzichten zijn indrukwekkend.
Op nog geen kwartier van ons hotel komen we langs de ‘scenic route’ in de file terecht. Het is een eenbaansweg (één heen/één terug) door de bergen heen en vanwege de rivier die beneden langs loopt, hebben veel mensen hun auto langs de weg geparkeerd en lopen zij verder langs de weg. Het maakt het er alleen maar smaller op.
Als we downtown Sedona inrijden begint het verkeer weer enigszins te rijden. Er staan twee verkeersregelaars het verkeer te manen vooral door te rijden, ik denk dat ze hier elke dag zo staan.
Het ziet er hier leuk uit met winkeltjes en restaurantjes, morgen maar eens een kijkje nemen.
Net buiten downtown Sedona ligt ons hotel voor de komende twee nachten: het Poco Diablo resort. Een prachtig resort met golfbaan midden tussen de rode Sedona rotsen. We krijgen een mooie kamer op de begane grond met uitzicht over de golfbaan. Het is hier heerlijk!
’s Avonds eten we op het resort, vangen de heren op de terugweg naar de kamer nog wat Pokémon en dan is deze dag ook al weer ten einde.
Morgen proberen we een beetje uit te slapen, willen we een kijkje nemen bij de Chapel of the holy cross, bij het plaatselijke vliegveld vanaf waar het uitzicht over de rode rotsen het mooist schijnt te zijn en bij downtown Sedona.
Good night, sleep tight, don’t let the bed bugs bite!

Temperatuur: Variërend van bijna 40 graden in Needles tot 29 graden in Sedona
Weersomstandigheden: in Sedona half bewolkt en ’s avonds hebben we onweer