Dag 17: Van Moab naar Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 17: Van Moab naar Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 17: Van Moab naar Bryce Canyon

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

07 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Zondag 7 augustus 2016
Dag 17: Van Moab naar Bryce Canyon

You know it doesn't make much sense
There ought to be a law against
Anyone who takes offense
At a day in your celebration
'Cause we all know in our minds
That there ought to be a time
That we can set aside
To show just how much we love you
And I'm sure you would agree
It couldn't fit more perfectly
Than to have a world party on the day you came to be
Happy birthday
Happy birthday
(Stevie Wonder) + Marcel :-)

Het is feest vandaag, want onze lieve Linda is jarig! Happy birthday! Via Facebook stuurden we haar gisteravond al een foto en vanmiddag hebben we via Facetime even live met elkaar gesproken.
Tijdens onze autorit vandaag eten we wat lekkers voor haar verjaardag, dat is traditie geworden en daar wijken we niet van af……
We vertrokken vanmorgen vanuit Moab voor een lange rit naar Bryce Canyon. Uitgecheckt bij het hotel (er stond nu een wat vriendelijker dame dan toen we incheckten), ontbijt en lunch bij de supermarkt gehaald, auto afgetankt….we zijn er klaar voor! Marcel kan de hele rit zijn brace af laten, het gaat inmiddels al een stukje beter.

We rijden Moab uit, komen langs Arches (waar we gisteren waren) via de highway 191, nemen een stukje de grote Interstate 70 en slaan vervolgens de highway 24 op. Deze weg vormt samen met de highway 12 een mooie tussendoorweg naar onze bestemming van vandaag, Bryce Canyon. Het is weliswaar een uurtje langer rijden dan wanneer we de hele route via de grote snelweg zouden rijden, maar het is het dubbel en dwars waard.
Ik heb vandaag een fantastische reisleider naast mij zitten. Hij geeft uitleg over al het moois dat aan ons voorbij trekt. We rijden het Capitol Reef National Park in en de wisselingen in het landschap volgen zich in een rap tempo op, van zanderig beige tot dennenboom groen, prachtig!
Als we bij het visitor center aankomen zoeken we een lekker schaduwplekje op en eten we onze lunch, even een sanitaire stop en we kunnen weer verder.
Vanuit Capitol Reef rijden we de scenic byway 12 op en rijden we over kronkelige wegen de Red Canyon met z’n rood/roze rotspartijen en het Dixie National Forest met z’n metershoge bomen en uitgestrekte bossen door.
Als we het Grand Staircase-Escalante National Monument inrijden moeten we gas terugnemen, later blijkt waarvoor. We rijden bovenop de berg over een richel niet veel breder dan 2,5 rijbaan en kijken aan weerskanten een prachtige vallei in. Kicken! Ontzettend indrukwekkend…..
Ik ben zo blij dat we voor deze route hebben gekozen, had het echt niet willen missen.

Rond 16 uur komen we aan bij ons hotel voor de komende twee nachten: het Best Western Bryce Canyon Grand Hotel. We checken in en blijken een heerlijke grote kamer te hebben.
Ik doe snel nog even een wasje in de laundry room van dit hotel en voor we het weten loopt het tegen half zeven. Wat gaan we eten?
De restaurants hier tegenover hebben niet zulke hele goede recensies en eigenlijk willen we gewoon snel iets eten en daarna uitrusten van een toch wel intensieve dag. We eten daarom een broodje bij de Subway, het smaakt ons weer heerlijk.
We zijn bijtijds weer terug in het hotel en maken er een lekker avondje van. We kijken wat tv, badderen en ik schrijf mijn verslag.
Morgen gaan we naar Bryce Canyon, ik heb er zin in!

Temperatuur: lekker, ongeveer 29 graden
Weersomstandigheden: droog, zonnig, beetje wind

• 08 Augustus 2016 - 08:39

LInda:

Aaah wat lief! En nog wel Stevie Wonder! Wat een prachtige rit hebben jullie weer gemaakt. Ik geniet elke dag weer van het verslag! Fijn dat het met Marcel zijn voet ook weer wat beter gaat. Geniet van al het mooie dat jullie nog te wachten staat! Kusss