Dag 11: Van Sedona naar Tusayan - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 11: Van Sedona naar Tusayan - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 11: Van Sedona naar Tusayan

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

01 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Tusayan

Maandag 1 augustus 2016
Dag 11: Van Sedona naar Tusayan (Grand Canyon)

So quiet and peaceful
Tranquil and blissful
There's a kind of magic in the air
What a truly magnificent view
A breathtaking scene
With the dreams of the world
In the palm of your hand
(Queen)

De regen van gisteravond heeft gelukkig weer plaatsgemaakt voor lekker zonnig weer, als we vertrekken van het Poco Diablo Resort in Sedona. We hebben het hier heerlijk gehad en het is zeker een plek waar we nog wel eens terug willen komen.
Met de koffers ontwijken we de overblijfselen van de wolkbreuk van gisteravond en we krijgen de koffers droog in de auto.
In Sedona zelf halen we bij NY bagels & deli een lekker ontbijtje, dat we in de auto opeten. De portemonnee is ook zo goed als leeg, dus er moet even gepind worden. Ook dat doet men hier gewoon vanuit de auto, bij de ‘drive through bank’. Wij dus ook, gelachen dat we hebben!
Bij de Safeway (waar we inmiddels vaste klant zijn geworden) halen we nog wat boodschappen voor onderweg. Joël en Noah kiezen een grote beker met vers fruit, even een vitaminestootje……
Rond 11.00 uur rijden we vanuit Sedona de 89A op richting Flagstaff (dit is de weg waar we op de heenweg zo in de file hebben gestaan).
Toen ik een aantal weken geleden de route ging uitstippelen, zag ik dat we vanaf Flagstaff drie keuzes hadden om naar Tusayan te rijden: 1) een groot gedeelte via de weg die we ook op de heenweg reden en rechtstreeks op Tusayan aansluit, 2) een weg waarlangs niet veel te zien is en welke ook rechtstreeks op Tusayan aansluit en 3) een route met mooie uitzichten en als grote voordeel dat je via de oostkant de Grand Canyon al binnenrijdt, op weg naar Tusayan. Logisch dat we voor de laatste optie kozen dus!
Als we op de Grand Canyon aan komen rijden, merken we al dat dit een soort ‘voorportaal’ is van de echte Canyon. We schieten mooie plaatjes en genieten van de mooie natuur.
Rond half drie rijden we vervolgens aan op de toegangspoort van de South Rim, de zuidkant van de Grand Canyon (GC). We hebben besloten om een jaarpas te nemen, niet alleen omdat we dan voor één bedrag ook de andere nationale parken kunnen bezoeken waar we nog graag heen willen, maar ook omdat het geld o.a. wordt gebruikt voor het onderhoud van de parken. We steunen dus ook nog het goede doel.
We betalen de ‘America the beautiful annual pass’ en komen eigenlijk direct aanrijden bij het eerste uitkijkpunt: Desert View. We parkeren de auto op de grote parkeerplaats (latere stops blijken kleiner te zijn, met kleinere parkeerplaatsen) en lopen de richting van de rand van de canyon op. Er is een uitkijktoren, maar die heb je niet nodig want het uitzicht is wonderschoon, om kippenvel van te krijgen. Alhoewel er met ons veel mensen staan te genieten van dit natuurschoon, hangt er een rustige sfeer. Iedereen is denk ik onder de indruk.
Als we terug zijn bij de auto eten en drinken we wat en rijden we via een aantal kleinere uitkijkpunten naar Grandview Point, voor ons het laatste punt vandaag. De ene stop is weer mooier dan de andere.
Via de South Rim rijden we naar Tusayan, een plaatsje aan de rand van de GC, eigenlijk opgezet voor het toerisme. We verblijven hier twee nachten in de Red Feather Lodge.
We checken in, hebben weer een heerlijke kamer en relaxen een beetje. ’s Avonds eten we een snelle hap bij Wendy’s en besluiten we om in het naastgelegen Imax theater, dat bijna geheel in het teken staat van National Geographic, de Imax voorstelling van 18.30 uur over de GC te bekijken.
We zijn net op tijd, de reclame is al begonnen.
Wat volgt is een indrukwekkende breedbeeldvoorstelling met Dolby surround over de geschiedenis en het heden van de GC. Als een vogel vlieg je over de randen en door de diepe kloven van dit natuurwonder en vaar je mee op de woeste golven van de Colorado rivier (ja hoor, daar is ‘ie weer, hahaha).
Het is allemaal levensecht en het is maar goed dat geen van ons hoogtevrees heeft.
Onder de indruk lopen we terug naar het hotel, vragen nog wat uitleg aan de receptioniste over de shuttlebussen voor morgen en trekken we ons terug op onze kamer.
We willen morgen bijtijds weggaan, dus vanavond ook niet zo laat ons hotelbedje in kruipen.
Morgen meer nieuws, welterusten!

Temperatuur: 28 graden
Weersomstandigheden: zonnig, later wat onweer

• 02 Augustus 2016 - 16:05

Thea:

wat een mooie reisverslagen veel plezier X