Dag 21: Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 21: Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 21: Las Vegas

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

11 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Donderdag 11 augustus 2016
Dag 21: Las Vegas

Viva Las Vegas, Viva Las Vegas
How I wish that there were more
Than the twenty-four hours in the day
Even if there were forty more
I wouldn't sleep a minute away
Oh, there's black jack and poker and the roulette wheel
A fortune won and lost on ev'ry deal
All you need's a strong heart and a nerve of steel
Viva Las Vegas, Viva Las Vegas
(Elvis Presley)

Viva Las Vegas! Wat een leuke stad zeg, en wat weinig tijd om zoveel dingen te doen…..geeft ons een reden ooit nog eens terug te gaan. Onze twee nachten in Las Vegas zijn echt een hele mooie afsluiting van deze prachtige reis. Morgen vliegen we weer naar huis, ook wel weer fijn, want home is still sweet home.

Vanmorgen sliepen we een beetje uit en kon ik om 9 uur online inchecken voor onze vliegreizen morgen. Voor ieder twee boarding passen; van Las Vegas naar Minneapolis (waar we een overstap hebben) en van Minneapolis naar Amsterdam.
We halen wat te eten voor het ontbijt in dit immense hotel en gaan daarna naar Mandalay Bay, ook een MGM-hotel, dat twee hotels verderop ligt. De afstand lijkt klein, maar daar kun je je hier lelijk in vergissen. Daar kwamen wij gisteravond ook al achter toen we naar het Bellagio gingen.
In het Mandalay Bay zit de Shark Reef Aquarium, compleet met onderwatertunnel, waardoor de haaien en andere vissen boven, onder en naast je zwemmen.
Zoals gezegd, het is een flink eindje wandelen, maar je kunt helemaal binnendoor lopen tussen de hotels, waardoor je totaal geen last hebt van de hitte buiten. Goed geregeld!
Bij aankomst haal ik kaartjes en dan kunnen we haaien gaan kijken.
Het is erg mooi opgezet; eerst kom je in een soort subtropische omgeving waar je diverse dieren kunt bekijken zoals krokodillen, slangen, piranas en een komodovaraan. Gelukkig geen spinnen, want dan had ik rechtsomkeert gemaakt, hahaha.
Vanuit dit gedeelte kom je dan in het aquariumgedeelte, waar we onze ogen uitkijken. Haaien in allerlei soorten en maten, tropische vissen, schildpadden. Prachtig en erg indrukwekkend, zeker als we door de eerste tunnel heen lopen. We gaan even op een richel in de tunnel zitten en laten alles op ons inwerken.
In het volgende deel is een ondiep bassin waar verschillende soorten roggen zwemmen. Er zit een verzorgster bij en zij vertelt dat je de roggen met de top van je vinger mag aanraken, maar daarbij wel het gedeelte met de ogen en de staart moet vermijden. We raken de roggen aan het voelt heel anders dan je zou denken, het is zacht en glad.
Vanuit hier lopen we het laatste deel in: het is helemaal ingericht zoals de binnenkant van de romp van een schip met megagrote glazen wanden waar alle vissen en haaien aan je voorbij zwemmen, supermooi!
Als laatste loop je dan nog door een tweede tunnel waar alles weer over, onder en naast je zwemt. Het was het geld dubbel en dwars waard en we hebben ons heel goed vermaakt.

We nemen de gratis tram die rijdt tussen ons hotel, het Luxor en Mandalay Bay. Dit zijn allemaal MGM-resorts en daarom kun je je tussen deze hotels gratis laten vervoeren. Ook onze keuze van vanmiddag dus, het is inmiddels een uur of half drie.
Terug in het hotel wagen Marcel en ik nog een gokje, Joël en Noah mogen er, in tegenstelling tot gisteravond, niet bij blijven staan. De dame is erg streng, aan de andere kant begrijp ik het wel.
Het geluk qua gokken is vandaag helaas niet aan onze kant, en we gaan ook naar boven. Even lekker wat relaxen op onze kamer.

’s Avonds eten we wat op het foodcourt en ordenen we onze koffers waar we de afgelopen drie weken vanuit geleefd hebben. Morgenochtend is het vroeg dag, we willen rond zevenen op het vliegveld zijn. Vroeg uit de veren dus.
Vanuit Las Vegas: slaap lekker!

Temperatuur: 40 graden (weinig van gemerkt overigens)
Weersomstandigheden: it’s the Nevada desert baby!

• 13 Augustus 2016 - 18:51

Fred En Wil:

Was weer een heel leuk verslag, alleen miste ik bij het lied de uitvoerende artiest. Dat kun je je moeder toch niet aandoen als oude Elvis fan Haha.
    Vanmorgen moesten we vroeg uit de veren om jullie op te halen en waren blij dat we jullie weer zagen. We hebben genoten van alle verslagen. Xxxx

• 14 Augustus 2016 - 12:53

Stephanie:

Jammer dat de reis en dus de geweldige verslagen voorbij zijn. Ben blij dat jullie weer thuis zijn :)