Dag 22 - Van Martha's Vineyard naar Cape Cod - Reisverslag uit Chatham, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 22 - Van Martha's Vineyard naar Cape Cod - Reisverslag uit Chatham, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 22 - Van Martha's Vineyard naar Cape Cod

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

03 Oktober 2022 | Verenigde Staten, Chatham

Dag 22 - Van Martha's Vineyard naar Chatham/Cape Cod

Monday Monday, so good to me,

Monday morning, it was all I hoped it would be

Oh Monday morning, Monday morning couldn't guarantee

That Monday evening you would still be here with me.

(Neil Diamond / Monday Monday)

Maandag, we zijn al weer drie weken op reis en het einde komt al in zicht. Maar eerst gaan we nog lekker genieten van deze laatste dagen, die we gaan doorbrengen op Cape Cod.

Na weer een heerlijk ontbijt in de Nobnocket Inn op Martha's Vineyard zeggen we Simon gedag, bedanken we voor een heerlijk verblijf en voor de gastvrijheid. Wat was het hier heerlijk!

We doen wat boodschappen voor onderweg en halen bij een French Bakery wat broodjes voor de lunch.

We staan mooi op tijd in de rij voor de ferry en zien dat het deze keer een andere ferry dan op de heenvaart is. Zaterdag stonden we op een open ferry en bleven we in de auto zitten, deze keer rijden we het ruim in en kunnen we boven van het uitzicht genieten. Langzaam zien we het eiland achter ons verdwijnen. Ons verblijf hier was super, maar we zijn ook benieuwd naar ons laatste hotel; Chatham Bars Inn in Chatham op Cape Cod.

De rit is alles bij elkaar maar een uur, en rond 14 uur komen we aan bij dit mooie hotel pal aan het strand.

Het is een groot, statig gebouw, prachtig ingericht met donker hout en mooie meubels. Even omschakelen na de relatief kleine, wat afgelegen B[e-38]B waar we net vandaan komen.

Tijdens het inchecken blijken er naast dit hoofdgebouw ook nog cottages en andere gebouwen omheen te staan, waardoor het een soort klein dorp is, compleet met restaurants, terrassen, tennisbanen, zwembad, golfbaan en een privé strand. Het voelt echter niet groot aan, omdat alles redelijk bij elkaar ligt.

Wij krijgen een cottage toebedeeld en het moet gezegd worden, het is prachtig. Heel mooi, ruim, mooie badkamer en met een kleine eettafel bij het raam met een zitje in de vensterbank. Wat een fijne afsluiter is dit!

We halen de auto helemaal leeg, zodat we vóór onze terugreis woensdagavond alles goed in kunnen pakken. Maar dat komt morgen wel…

Ook hier waait het flink en we durven het aan om een kijkje bij het hotelgedeelte op het strand te nemen. Nu valt er vanzelfsprekend niets te beleven, maar we kunnen ons voorstellen fijn hoe het hier in de zomer moet zijn, als we kijken naar de luxe strandbedden. Brrrr, moet er nu even niet aan denken.

Teruglopend naar het hotel zien we twee valken zich sierlijk tegen de harde wind in bewegen, ze zweven gewoon op de luchtstroom, heel mooi om te zien.

Eenmaal weer binnen lopen we even langs bij de vriendelijke conciërge voor een kaart van dit gebied en wat tips. Voor morgen hebben we in ieder geval genoeg suggesties.

We halen een drankje en nestelen ons in één van de zalen bij een knapperende open haard en lachen om de mensen die letterlijk en figuurlijk binnen komen waaien.

Het avondeten houden we vanavond lekker simpel, ook omdat we zo'n heerlijk huisje met eettafel hebben; we halen een pizza bij Pizza Shark op Main Street. Zij blijken bij een bioscoop in te zitten, dus terwijl onze pizza wordt gebakken, kijken we een stuk van Ghostbusters. We hebben de pizza Hammerhead besteld en hebben daar zelf nog peperoni aan toe laten voegen, als we met de pizzadoos naar de auto lopen, zien we dat ze de onze hebben omgedoopt tot de Hammeroni. En zo wordt een nieuwe samenstelling geboren!

De pizza is heerlijk, we blijven vanavond lekker warm in ons huisje, kijken wat honkbal op tv en ik schrijf het verslag van vandaag.

Morgen gaan we hier de omgeving verkennen, maar eerst lekker slapen hier op Cape Cod.