Dag 19 - Newport - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 19 - Newport - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 19 - Newport

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

30 September 2022 | Verenigde Staten, Newport

Dag 19 - Newport

Father wears his Sunday best

Mother's tired she needs a rest

The kids are playing up downstairs

Sister's sighing in her sleep

Brother's got a date to keep, he can't hang around

Our house, in the middle of our street

Our house, in the middle of our

(Madness - Our House)

Ons fijne huis in Purmerend valt in het niet vergeleken met de megagrote landhuizen die we vandaag hebben gezien tijdens onze rit over het eiland. De ene nog mooier dan de andere en met uitzichten over de oceaan zoals je die doorgaans alleen op foto's of schilderijen ziet.

Afijn, we begonnen onze dag met een overheerlijk ontbijt bij Corner Café op Broadway, op loopafstand van ons hotel. We moeten even een paar minuutjes wachten en kunnen al vrij snel aan tafel in dit leuke restaurant met fijne muziek en leuke inrichting.

Vandaag willen we de 10-mile drive gaan rijden, een mooie rondrit over het zuidelijk deel van het eiland, grotendeels langs de kustlijn van de Atlantische Oceaan.

We beginnen bij de Cliff Walk, een wandelroute langs de ruige kustlijn met aan de ene kant adembenemende uitzichten op de oceaan en aan de andere kant zicht op de grote, statige herenhuizen.

Het weer is aangenaam en op sommige momenten zelfs lekker warm, de koele zeebries voelt heerlijk aan.

Na deze mooie wandeling rijden we met de auto verder de Ocean Drive af, ongelooflijk wat een prachtige huizen zien we aan ons voorbij trekken. We stoppen geregeld om te genieten van de uitzichten en foto's te maken.

Bij Fort Adams State Park, een fort dat van 1841 tot de eerste helft van de twintigste eeuw dienst deed als kustversterking, parkeren we de auto en met uitzicht op het Tall Ship dat daar aangemeerd ligt, eten we onze lunch aan een picknicktafel. We kunnen ons slechtere uitzichten bedenken voor de vrijdagmiddag lunch..

Als we de route gereden hebben, willen we graag met de Newport Harbor Shuttle (een hop on-hop off soort open salonboot) een rondvaart van een uur doen. We parkeren de auto en schatten in dat we mooi op tijd zijn voor de afvaart van 14 uur. Maar helaas, bij aankomst blijkt de boot vandaag niet te varen. Waarschijnlijk hebben ook zij te maken met personeelstekort.

We lopen daarom wat in de haven rond, kijken bij wat winkels en passen ons plan weer wat aan.

Toen we vanmorgen de cliff walk deden, zagen we dat je ook nog verderdoor naar Middletown kunt rijden.

Ook daar zagen we mooie huizen, stranden en een vierkante toren, zo te zien van een burcht of een kerk.

Google Maps brengt dus weer uitkomst en binnen no-time zijn we in Middletown en zijn we erachter dat de toren niet een burcht of een kerk is, maar op de campus van St. George's School staat. We bekijken de toren van een afstand en aarzelen bij de grote oprijlaan van de campus; daar kunnen we als toeristen toch niet zomaar oprijden?

Marcel keert de auto wanneer we zien dat er een klein open wagentje achter ons staat, bestuurd door iemand van de school. Als hij onze twijfel ziet, wenkt hij dat het geen probleem is de oprijlaan op te rijden en zegt hij dat we gerust over de campus mogen rijden. Dat laten we ons natuurlijk geen tweede keer zeggen. En daar rijden wij dus, als twee Nederlandse toeristen over een Amerikaanse campus, fantastisch!

Na ons campus rondje zien we de oprijlaan en de toren weer achter ons verdwijnen en rijden we naar nog wat verder door naar het Sachuest Point National Wildlife Refuge. Het is een mooi, ongerept gebied met grote velden met brem en andere begroeiing. Het visitors centre is al dicht, maar op het white board buiten hebben bezoekers geschreven wat voor wild life zij hebben gespot. Het bord staat flink volgekalkt, er leeft hier dus heel wat moois. We lopen nog even naar een uitkijktoren, maar zien -buiten wat andere bezoekers- geen wild life.

's Avonds eten we heerlijk bij Tavern on Broadway, een grote bar/restaurant. Het is er druk en luidruchtig, maar wel erg gezellig, het honkbal staat aan op tv én het eten is goed. En zoals het hier al alle avonden gaat; men is hier niet gewend om lang te tafelen, zoals wij gewend zijn. Binnen een uurtje zijn we daarom weer in het hotel.

Omdat er geen tv is op de kamer, maar wel in de grote woonkeuken/huiskamer beneden, kijkt Marcel de honkbalwedstrijd daar verder en schrijf ik ons verslag ook beneden.

Morgen reizen we verder naar Martha's Vineyard, niet zo'n heel lange rit, maar omdat het een eiland is, gaan we met de ferry over.

Tot morgen allemaal, als we op Martha's Vineyard zijn!

• 01 Oktober 2022 - 10:11

Fred En Wil:

Wow aardige stulpjes staan daar. Prachtig hoor en die uitzichten geweldig.