Dag 6: van Pismo Beach naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 6: van Pismo Beach naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 6: van Pismo Beach naar Los Angeles

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

27 Juli 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Woensdag 27 juli 2016
Dag 6: van Pismo Beach naar Los Angeles

Oh when the sun beats down and burns the tar up on the roof
And your shoes get so hot you wish your tired feet were fire proof
Under the boardwalk, down by the sea, yeah
On a blanket with my baby is where I'll be
(The Drifters)

Het is tijd om verder zuidwaarts te trekken. Vandaag rijden we naar Los Angeles en willen we onderweg een stop maken bij de Santa Monica Pier, waar Noah heel graag naar toe wil.
Bij het hotel in Pismo Beach blijkt ontbijt inbegrepen te zijn. Het is simpel, maar er is voor elk wat wils en met uitzicht op de Pacific laten we het ons goed smaken.
We checken uit, tanken de auto vol en rijden naar de California Fresh Market, waar we gisteren ook het avondeten hebben gehaald. We kiezen een aantal lekker broodjes voor ‘tussen de middag’ uit en om 10.45 uur zijn we ‘en route’.
Het plan is een stukje de highway 101 te nemen en dan verder weer de Pacific Coast Highway langs de kust. Ondanks alle goede voorbereidingen missen we de afslag en rijden we langer over de route via de snelweg dan gepland. Maar geen probleem, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Rond 13.00 uur vinden we een prachtig plekje pal aan het strand in Ventura. We parkeren de auto en eten en drinken wat op een bankje.
De zee lonkt en we besluiten even te gaan pootje baden. Het zand is heet en mul, maar het verkoelende zeewater voelt daarna heerlijk aan onze voeten.
Via een verbindingsweg rijden we uiteindelijk vanaf de highway naar de US1, de route die we oorspronkelijk wilden rijden.
We komen de kustroute op bij Malibu. We hadden ons hiervan veel voorgesteld, maar dat viel enigszins tegen.

Na korte tijd zien we dan opdoemen waar we vandaag naar op zoek waren: de Santa Monica Pier.
Het blijkt nog best een opgave te zijn om een parkeerplaats te vinden waarvoor geen torenhoge prijzen gevraagd worden, maar ondanks een aantal wegwerkzaamheden en omleidingen lukt het ons bij de public parking pal naast de pier te komen. Voor $12,- kunnen we de rest van de dag parkeren, goed geregeld.
We smeren ons in (het zonnetje schijnt heerlijk, maar er waait een verraderlijk windje) en lopen via een trap de pier op.
Aan de linkerkant vind je het beroemde ‘pretpark’ met het reuzenrad en verder probeert iedereen er iets te slijten; van je naam op een rijstkorrel tot een van klei geboetseerde nabootsing van je gezicht.
Er lopen mensen van allerlei pluimage……
Aan het eind van de pier kijken we bij een man die staat te vissen, met weinig resultaat overigens. Als we een foto willen maken scheert er opeens rakelings een helikopter van de LAPD langs. De camera doet z’n werk en we hebben het vast kunnen leggen, heel spectaculair.
Op de terugweg lopen we langs het kermisgedeelte van de pier en maken nog wat foto’s. Noah kan dit in ieder geval van zijn lijstje afstrepen!
Bij de auto aangekomen drinken we een lekker koud drankje uit onze koelbox die we eerder deze reis kochten, heerlijk! Wat een goede aankoop (en dat voor nog geen $4,-).

We vervolgen onze route naar ons hotel op Sunset Boulevard in West Hollywood. Onderweg belanden we van de ene file in de andere en uiteindelijk zijn we er rond 18.15 uur. De koffers uit de auto en even later op naar ons restaurant van vanavond: Bossa Nova, heel handig schuin tegenover ons hotel gelegen.
We eten er heerlijk allemaal een Black Angus hamburger met patat en worden vriendelijk geholpen door onze ober Michael. Ik denk dat ik al weet waar wij morgenavond eten :-)
Tijd om te gaan slapen. Morgen gaan we wat plekken in LA verkennen en bij de Walk of Fame kijken, dat hier praktisch om de hoek ligt.

Temperatuur: Gemiddeld ongeveer 28 graden
Weersomstandigheden: zonnig!