Dag 10, Yellowstone NP - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 10, Yellowstone NP - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 10, Yellowstone NP

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

07 Augustus 2019 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Tried to keep you close to me
But life got in between
Tried to square not being there
But think that I should have been

Hold back the river, let me look in your eyes
Hold back the river, so I
Can stop for a minute and see where you hide
Hold back the river, hold back
(James Bay / Hold back the river)

De Yellowstone river kwam vandaag tijdens onze tweede dag in dit prachtige park voorbij, wat een overweldigende natuur zeg!
Vandaag reden we de 'upper loop' van het park, iets kleiner dan de 'lower loop' die we gisteren reden, maar al met al brengen we er een kleine acht uur door. Zeker geen straf hoor!
Na ons ontbijt bij het restaurant van onze lodge vertrekken we naar de westelijke ingang, op vijf minuutjes rijden. Voor de lunch hebben we pancakes met huckleberries en vers fruit bij het restaurant meegenomen, keurig ingepakt en 'ready to eat'. Fijn dat dat zo geregeld kon worden...
We rijden via Norris noordwaarts naar Mammoth Hot Springs, een dorp in Yellowstone met wat hotels, winkeltjes en zo te zien appartementjes voor de park rangers. Onderweg naar Mammoth komen we wegwerkzaamheden tegen, waardoor we ruim een half uur stil staan. Dus even een spelletje op de telefoon of een kleine power nap voor ondergetekende :-)
We kijken wat rond in de winkel in Mammoth en hopen ergens een plekje in de schaduw te vinden om te lunchen, maar helaas hebben meer mensen hetzelfde idee en besluiten we om even verderop te kijken. Uiteindelijk (leuk woord hé, Marcel/Ruud/Jessica hahaha) vinden we een mooi plekje onder een boom en laten we ons de pancakes en het fruit smaken.
Onze weg vervolgt zich met spectaculaire vergezichten op bergen, bossen en weides zover het oog reikt, wat een pracht!
Als we een kleine picknickplek in het bos tegenkomen met een riviertje met het helderste water uit de bergen dat je je maar kunt bedenken, bedenkt Marcel zich geen tweede keer. Schoenen uit en pootjebaden maar!
Als we rond 17.30 uur weer terug zijn in West Yellowstone, besluiten we om direct door te rijden naar Madison Crossing, het restaurant waar we eergisteren ook hebben gegeten. Wel wat vroeg, maar ze nemen geen reserveringen aan en zo hopen we de drukte (en dus het wachten op een plek) voor te zijn. We hebben er goed aan gedaan, want als wij aan ons eten beginnen, heeft er zich al een rij wachtenden gevormd.
Daarna is het tijd om mijn dag aan het digitale papier toe te vertrouwen, wat te relaxen en waarschijnlijk bijtijds te gaan slapen.

Dag allemaal, groetjes vanuit de USA!

• 08 Augustus 2019 - 02:40

Yves :

Super Astrid hoe jij iedere keer weer een passend liedje weet te vinden!!

• 08 Augustus 2019 - 15:03

Jessica:

Uiteindelijk was dit best een leuk stukje om te lezen.... haha