Dag 19, van Badlands naar Cheyenne - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 19, van Badlands naar Cheyenne - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 19, van Badlands naar Cheyenne

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

16 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Cheyenne

On the road again
Just can't wait to get on the road again
The life I love is making music with my friends
And I can't wait to get on the road again
On the road again
Goin' places that I've never been
Seein' things that I may never see again
And I can't wait to get on the road again
(Willie Nelson - On the road again)

We worden vanmorgen al vroeg gewekt door de Amerikaanse buurkinderen in het huisje naast ons, niet iedereen houdt rekening met een ander. Maar dat geeft ons wel het voordeel dat we al lekker bijtijds kunnen genieten van het zonnetje dat via de houten jaloezieën naar binnen piept. We ontbijten in het huisje en maken onze koffers klaar voor onze laatste langere rit van deze reis; we rijden vandaag naar Cheyenne, de hoofdstad van de staat Wyoming.
Tijdens deze rit doen we drie staten aan: we vertrekken vanuit South Dakota, nemen een klein stukje Nebraska mee en eindigen in Wyoming, waar we eerder deze reis ook al geweest zijn.
Het eerste deel vandaag neem ik voor mijn rekening. We rijden nog langs de randen van het mooie Badlands en als we zuidelijk rijden laten we dit mooie park letterlijk en figuurlijk achter ons, wanneer ik de bergen in de achteruitkijkspiegel kleiner en kleiner zie worden.
Onze rit leidt ons vandaag door prachtig mooie groene uitgestrekte velden waarbij de industrie steeds lijkt te veranderen; we rijden langs grote velden waar mais op verbouwd wordt, langs graanvelden en langs delen waar ja-knikkers te zien zijn, ons vermoeden is dat er hier naar olie geboord wordt.
Rond het middaguur tanken we de auto vol en halen we voor de lunch een lekker broodje bij de plaatselijke Subway. Het broodje smaakt ons verderop in het landelijk gebied goed.
Met mijn volgepropte Spotify lijst komen we de tijd goed door, alle nummers zijn mijn favorieten, maar sommige worden doorgespoeld wanneer blijkt dat ik de enige ben die hiervan houdt (iets met snerpende gitaren of The Doors hahaha).
Even na drieën checken we in in ons hotel in Cheyenne, we hebben weer een fijne kamer. We vinden via Yelp redelijk snel een Italiaans restaurantje, waarvan gezegd wordt dat je er heerlijk kunt eten, maar dat het klein is en het er al snel vol zit.
We besluiten er daarom bijtijds naartoe te gaan en zijn er op het moment dat zij open gaan. Het is maar goed dat we vroeg zijn gegaan, want binnen no-time is de 'huiskamer' (meer is het qua omvang niet) gevuld.
De pizza's smaken ons heerlijk en het toetje, mini cannoli's en lime/berry mascarpone cake, smaken ons nog lekkerder. Wat een schot in de roos hier zeg!
Na het eten rijden we nog wat rond in downtown Cheyenne, nemen we een blik bij het Capitool en rijden we terug naar het hotel.
Morgen rijden we verder naar Estes, om de dag erna naar de Rocky Mountains te gaan.
Groetjes vanuit Amerika!