Dag 20, van Cheyenne naar Estes (Rocky Mountains) - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 20, van Cheyenne naar Estes (Rocky Mountains) - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 20, van Cheyenne naar Estes (Rocky Mountains)

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

17 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Estes Park

I have heard all about Love Land
And all of its little charms
But I know I'll never get to Love Land
Unless I'm wrapped up in your arms
Got to take me with you
Baby please, take me with you

How I'd love to walk down that golden street
Hand-in-hand with you where all the lovers meet
Whoa, I'd love to go to Love Land with you
Pretty baby, 'cause my love is true, I swear, I do
(Charles Wright Band / Love Land)

Voordat we gisteravond gingen slapen zei Noah dat de Denver Bronco's (American Football) maandagavond, wanneer wij in Denver zijn, thuis spelen tegen de San Francisco 49'ers. Hoe leuk zou het zijn als we onze prachtige reis af kunnen sluiten met een echt Amerikaans spektakel?
De techniek staat voor niets en via de digitale snelweg weten we drie kaartjes te bemachtigen. Super leuk! De wedstrijd begint om 18 uur, dus hebben we daarvoor nog de tijd om wat andere dingen te doen.

Na een goede nachtrust rijden we voor het ontbijt naar de Luxury Diner in Cheyenne. Van buiten ziet het er uit als een huisje, maar van binnen is het als een echte Amerikaanse diner ingericht, compleet met 'booths', neonletters en zwart-wit geblokt linoleum op de vloer. We ontbijten er heerlijk en onze serveerster met onvervalst Southern accent is erg vriendelijk.
Voordat we de weg op gaan naar Estes Park (Rocky Mountains) halen we nog wat boodschapjes en broodjes voor de lunch.
De route is vandaag maar kort, ruim anderhalf uur, en gaat grotendeels over de Interstate 25, waar de snelheid opgeschroefd kan worden. Als we de snelweg verlaten, rijden we door een stadje met een mooi meer en mooie, goed verzorgde huizen. Het blijkt Loveland te heten, net zoals het jaarlijkse festival in het Sloterpark. Wij hebben op het moment dat wij door het Amerikaanse Loveland rijden dus even ons eigen festival en op internet vinden we ook nog een toepasselijke songtekst :-)
Als we even verderop in Loveland een outlet center voorbij zien komen, kunnen we die natuurlijk niet zomaar voorbij rijden. Het is er vrij rustig en zowel Marcel als Noah slagen bij de Nike Store en Tommy Hilfiger.
De route vervolgt zich in wat de voorloper van de Rocky Mountains blijkt te zijn, prachtig tussen de hoge rotsformaties door en door de regen en het onweer dat er op dat moment boven hangt krijgt het een haast mystieke sfeer. Dat belooft veel goeds voor wanneer we morgen de échte Rocky Mountains in gaan!
We vinden een mooi plekje langs een riviertje en smeren in de auto (want nog steeds regen) onze broodjes. Als het wat droger wordt, neemt Marcel zijn broodje mee en neemt hij een kijkje bij de rivier.
Vanaf daar is het nog maar een klein half uurtje rijden naar ons hotel in Estes Park. We hebben een heerlijk ruime kamer in een heel mooi complex, met mooi uitzicht op de Rockies en een mooi onderhouden tuintje vlak voor onze kamerdeur. Wat een treffer weer zeg!
Marcel en ik maken een wandeling om het terrein en raken bij terugkomst aan de praat met een oudere meneer die hier werkt. Hij vraagt waar wij vandaan komen en er ontstaat een heel leuk gesprek over o.a. alle wildlife die niet alleen maar in de Rockies leven, maar ook hier pal voor onze deur op het hotelterrein. Wie weet wat we morgen dus zien als we de gordijnen open doen! We spreken met hem af dat we, als we morgen in de Rockies of hier in de tuin dieren zien, het hem laten weten. Zo leuk om te zien hoeveel verschillende mensen je spreekt tijdens zo'n reis!
's Avonds gaan we wat eten bij Smokin' Dave's BBQ in Estes, op nog geen tien minuten rijden van het hotel. Het is er druk wanneer we binnen komen, maar we kunnen wachten tot er een plekje is. Marcel haalt ondertussen vast drie drankjes aan de bar (wat een emmers voor Noah en mij zeg, hahaha) en eigenlijk duurt het wachten niet eens zo heel lang, ik denk dat we binnen twintig minuten een tafeltje hebben.
We eten er heerlijk, de muziek is ook heerlijk, wat kan een mens zich nog meer wensen? Op de terugweg parkeren we de auto nog even in downtown Estes en nemen we een kijkje in de leuke winkeltjes, het is er nog druk en er heerst een gezellige sfeer.
Als we in het hotel terug zijn is het tijd om lekker te relaxen, ons eigen ding te doen en ons voor te bereiden op morgen, als we de beroemde Rocky Mountains gaan verkennen. Ik verheugt mij erop!
Tot morgen!

• 18 Augustus 2019 - 04:00

Fred En Wil:

Geniet van jullie dag in de Rocky Mountains.

• 18 Augustus 2019 - 06:14

San:

Ja hoor, zij wel. Lekker naar een wedstrijd met de 49’ers. Piet’s zijn club. Veel plezier in de Rocky Mountains. En nu maar afwachten wat jullie vanmorgen aan beestenboel gezien hebben.

• 19 Augustus 2019 - 05:45

Stephanie:

Dat vind Rick natuurlijk ook leuk om te zien!! hahaha Hoop dat jullie een leuke wedstrijd hebben gezien :)