Dag 11, Yellowstone NP - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 11, Yellowstone NP - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 11, Yellowstone NP

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

08 Augustus 2019 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Someone told me long ago
There's a calm before the storm
I know it's been comin' for some time
When it's over so they say
It'll rain a sunny day
I know shinin' down like water
I want to know
Have you ever seen the rain?
I want to know
Have you ever seen the rain
Comin' down on a sunny day?
(Creedence Clearwater Revival / Have you ever seen the rain)

Ik hou van de muziek van CCR, en hoe toepasselijk zongen zij over de regen, want wij sluiten onze prachtige en zonnige dag af met een verfrissende regenbui.
Het is onze laatste dag hier in Yellowstone en wat hebben we tot nu toe genoten! Er stond alleen nog één ding op ons 'to see' lijstje en dat is de Grand Prismatic Spring.
We rijden het park in en komen eigenlijk al direct in een file terecht, een teken dat er iets van wildlife te zien valt, zo weten we inmiddels. Een parkranger staat met driftige armgebaren en luide stem alle automobilisten aan te sporen vooral door te rijden, maar er wordt weinig gehoor aan gegeven :-)
Wij besluiten om de afslag naar de B-weg te nemen en met eigen ogen te bekijken wat er te zien valt.
Aan de andere kant van een riviertje blijkt een American Bald Eagle bovenin een boomtop te zitten. Met zijn opvallende witte kop en gele snavel is hij duidelijk te zien en te herkennen. Hij lijkt zich niets aan te trekken van alle klikkende camera's en als we later in het huisje de foto's terugkijken lijkt het wel haast alsof hij voor ons zat te poseren, hij kijkt namelijk recht in de lens. Wat een natuurtalent en wat een prachtig dier...We rijden de one way B-weg af en passeren weer de park ranger, nog steeds heftig gebarend.
Na deze mooie binnenkomer rijden we de Firehole Lake Drive, een mooie route van 2 mijl in de lower loop van het park. Het is een route met mooie verborgen pareltjes, zoals watervallen en een strandje met hoge kliffen aan de rivier. Hier willen we straks nog wel even naar terug.
Maar eerst rijden we naar het Midway Geyser Basin, waar het erg druk blijkt te zijn om alleen al de parkeerplaats op te komen. Ik stap uit en loop alvast richting de Grand Prismatic en Marcel parkeert de auto wat verderop langs de weg.
In het Midway Geyser Basin liggen de Excelsior geiser en de Grand Prismatic Spring. Wanneer we over de toegangsbrug aan komen lopen zien we het kokend hete water uit de Excelsior geiser al in het rivierwater stromen. Wat een fascinerend, maar ook gek gezicht!
De wind blaast al het stoom dat van de geiser komt richting de mensen op de houten boardwalk, waardoor je op het ene moment een heel warme luchtstroom voelt en op het andere moment de koudere normale wind voelt. Heel apart.
Het water bubbelt en is heel helder, en via de boardwalk hebben we mooi uitzicht op de diepte die de geiser lijkt te hebben.
Via de boardwalk lopen we daarna aan op waar we vandaag voor kwamen: de Grand Prismatic Spring, de grootste heetwaterbron in de USA en bekend vanwege zijn prachtige kleuren. Rood, oranje, geel, groen en blauw, je zou het kunnen vergelijken met de kleuren van de regenboog. Met z'n diameter van 110 meter en een diepte van ongeveer 50 meter is het een plaatje en een onvoorstelbaar wonder der natuur.
We klikken er rustig op los en nemen onze tijd om te genieten van het prachtige schouwspel. Een bezoek aan Yellowstone is niet compleet zonder de Grand Prismatic gezien te hebben, dat begrijpen we nu helemaal.
We besluiten om terug te rijden naar het strandje dat we eerder gezien hebben langs de Firehole Lake Drive en daar lekker te lunchen.
Het is er inmiddels een stukje drukker geworden, maar gelukkig vinden we een plekje voor de auto en klauteren we over het pad naar beneden naar het strandje. Er zijn veel mensen aan het zwemmen, het water is zo te zien erg koud, want kindjes komen er bibberend uit en moeten eerst even opwarmen in een grote dikke handdoek.
We genieten van onze lunch en ook Marcel kan het water niet weerstaan, dus dat wordt weer even met de voeten in het water.
Na deze laatste stop brengt onze auto ons weer terug naar West-Yellowstone waar we de rest van de middag nog hebben om even te relaxen, wat contact met het thuisfront te hebben en de mooie foto's van eerder op de dag te bekijken. Wauw, er zitten echt heel veel mooie foto's tussen, lang leve de uitvinder van de digitale fotografie!
's Avonds eten we voor de laatste keer in ons favoriete restaurant en lopen we via de winkelstraat terug naar ons huisje. We kopen een souvenirtje voor thuis op de schaal (traditie geworden om van elke reis een souvenir te bewaren) en Noah koopt een mooie souvenir voor op de plank in zijn kamer, ook dat is een traditie geworden. Tradities, ik hou ervan.

Morgen rijden we weer verder, onze korte rit leidt ons naar Grand Teton, net onder Yellowstone. Daarover morgen dus meer.

• 09 Augustus 2019 - 04:04

Fred En Wil:

Wat een leuk verslag weer en we vonden het fijn om jullie even te zien en te spreken.
    En wat een mooie foto's weer zeker die van die adelaar. Als wij zoiets in Frankrijk zien zeggen we altijd kijk een vriendje. Goede reis verder. Xxx

• 09 Augustus 2019 - 05:45

San:

Wat een heerlijk verslag weer van jullie prachtige reis. Iedere dag weer een feestje om te lezen en de foto’s te zien. Nog veel plezier en dikke kus.

• 09 Augustus 2019 - 07:05

Stephanie:

Hele mooi foto's!!! Super :)

• 09 Augustus 2019 - 10:30

Linda:

Mooi verslag weer en wat een prachtige foto's!! xxx