Dag 8, van Helena naar Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 8, van Helena naar Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 8, van Helena naar Yellowstone

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

05 Augustus 2019 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Yogi Bear is smarter than the average bear,
Yogi Bear is always in the ranger's hair.
At a picnic table you will find him there
Stuffing down more goodies than the average bear.

He will sleep till noon but before it's dark,
He'll have every picnic basket that's in Jellystone Park.

Yogi has it better than a millionaire
That's because he's smarter than the average bear.
(Yogi Bear theme song)

Vanmiddag zijn we aangekomen in West Yellowstone, we zullen hier vier nachten zijn en gaan al het moois ontdekken dat Yellowstone NP ons te bieden heeft.

Vanochtend zijn we weer rustig zonder wekker wakker geworden en gingen we op pad naar onze volgende bestemming: Yellowstone. Maar natuurlijk niet zonder eerst wat broodjes voor onderweg gehaald te hebben en de auto volgetankt te hebben. Onze Safeway (supermarkt) pas heeft ons al aardig wat dollars aan voordeel opgeleverd, we blijven per slot van rekening Nederlanders :-)
De route die we rijden is weer prachtig, het landschap wordt wat groener. Onderweg rijden we kilometers lang in een uitgestrekt landschap met geen enkele auto voor of achter ons in zicht, heel indrukwekkend. Aan de kleine dorpjes die we onderweg tegenkomen merk je dat er hier wat meer Wild West invloeden zijn, erg leuk om te zien.
Als we onderweg even aan het kletsen zijn en een fijn muziekje via Spotify op hebben staan, zie ik opeens in de verte iets zwarts bewegen. Ik kijk nog goed voor een tweede keer en zeg tegen Marcel dat ik wat op de weg zie staan. Het blijkt een grote zwarte koe te zijn, die waarschijnlijk was losgebroken! Dus de gevaarlichten aan en voorzichtig proberen het beest te passeren. Hij kijkt ons aan alsof het de normaalste zaak van de wereld is, loopt op z'n gemakje naar de overkant en wanneer wij de snelheid opvoeren rent hij vrolijk nog een stukje mee langs de kant van de weg. Jammer dat ik geen video's bij mijn verslagen kan uploaden, anders had ik het gedaan.
Rond het middaguur stoppen we in Ennis, een klein cowboy stadje met allerlei leuke winkeltjes en restaurants. We shoppen er wat en kijken er wat rond, wat een leuk plaatsje!
Net na Ennis nemen we een afslag naar een kabbelende rivier en eten we in de schaduw van een grote boom, aan het water onze lunch. Heerllijk!
We volgen de borden West Yellowstone en rond drie uur rijden we voor bij The Three Bear Lodge, onze 'home away from home' voor vier nachten.
De check in verloopt soepel en de receptionist vertelt heel gepassioneerd over Yellowstone park. Hij geeft tips en met zijn markeerstift kalkt hij de hele plattegrond van het park vol. Deze man vindt alles in het park geweldig, kunnen we hem niet als gids meenemen de komende dagen?
We brengen de spullen naar de kamer en doen even de was, want ook dat gaat door in de vakantie...
Na het avondeten lopen we nog even naar binnen bij het visitors center en krijgen wat informatie, morgen gaan we het park echt bezoeken.
Daarover morgen dus meer! Groetjes vanuit Yellowstone!

• 06 Augustus 2019 - 04:20

Fred En Wil:

Veel plezier in Yellowstone park.