Dag 2, van Seattle naar Ashford (Mount Rainier NP) - Reisverslag uit Mount Rainier, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 2, van Seattle naar Ashford (Mount Rainier NP) - Reisverslag uit Mount Rainier, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 2, van Seattle naar Ashford (Mount Rainier NP)

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

30 Juli 2019 | Verenigde Staten, Mount Rainier

Down around the corner, half a mile from here
You see them long trains run, and you watch them dissapear
Without love, where would you be now
Without lo-o-o-ove
(The Doobie Brothers / Long Train Running)

Wat een songtekst over treinen met onze dag te maken heeft? Je leest het aan het eind van ons verslag van vandaag... en nu niet stiekem alvast naar beneden scrollen :-)

Afgelopen nacht was het toch enigszins 'sleepless in Seattle'; vanaf 2 uur neemt mijn bioritme een loopje met me en Marcel en Noah volgen een paar uurtjes later. Maar, zoals Johan Cruijff altijd zo mooi kon zeggen, "elk nadeel heb z'n voordeel", dus zitten we om half zeven al aan het ontbijt en begint onze dag vroeg maar relaxt.
We pakken onze spulletjes in, checken uit en gaan op weg naar het stadion van de Seattle Sounders, een soccer club uit, je raadt het al, Seattle. Zij delen het stadion CenturyLink Field met de Seattle Seahawks (American Football) en Noah kijkt er al een tijdje naar uit om daar een tour door het stadion te doen.
Als we downtown Seattle in komen rijden valt het stadion aan de horizon niet te missen. Langs de doorgaande weg zien we een bakker zitten, we parkeren de auto illegaal bij de tegenoverliggende bank (customers only) en halen broodjes voor 's middags en voor Marcel een dubbele espresso.
Onze TomTom leidt ons netjes naar het stadion, we betalen de parkeerkosten voor het grote parkeerterrein pal naast het stadion en wachten nog even totdat de fanshop van beide clubs open gaat.
We hebben mazzel: om 10.30 uur is de eerste tour van vandaag! De drie kaartjes zijn zo gekocht bij de ticket box en niet veel later neemt onze gids David, een oudere man die heel gepassioneerd over het stadion kan praten, ons mee voor een kijkje achter de schermen.
We komen op heel veel plekken in de catacomben van CenturyLink Field en betreden zelfs het heilige kunstgras.
Na ongeveer een uur is de tour voorbij, danken we David en lopen we terug naar onze auto. Het is inmiddels rond het middaguur, we zijn dorstig en hebben trek. De koelbox met koude drankjes en de broodjes van de bakker smaken ons heerlijk, we kunnen onze route vervolgen!
Om Seattle uit te komen is het nog wel redelijk druk, maar de drukte neemt geleidelijk aan af en we zien het landschap om ons heen veranderen van stad, naar wegen met een jungle aan reclameborden, naar de door bossen omgeven weg die ons leidt naar onze eindbestemming van vandaag: Ashford.

Ashford is een plek vlakbij de Nisqually ingang van Mount Rainier National Park, alwaar wij twee nachten zullen verblijven in de gelijknamige lodge: Nisqually Lodge.
Onderweg kon het niet missen waar wij heen moesten; Mount Rainier was net buiten Seattle al in volle gloren aan de horizon te zien.
Bij de Nisqually Lodge worden we vriendelijk ontvangen door de eigenaresse, kijken we wat rond in de lobby (met grote open haard) en rusten we wat uit op onze kamer.

Nadat ondergetekende even wat gemiste slaap van afgelopen nacht heeft ingehaald ;-) gaan we een hapje eten. Op de heenreis zijn we in Ashford langs een terrein gereden waar veel oude treinwagons stonden, die waren omgetoverd tot restaurants en overnachtingsplaatsen.
Een kleurrijk geheel en wij besloten te gaan eten bij The Pizza Express, een mooie groene wagon met buitenterras.
Aanvankelijk willen we twee pizza's delen, maar omdat we de porties hier inmiddels wel kennen besluiten we om er eerst 1 te nemen.
Goede beslissing! De pizza is namelijk zo groot als een wagenwiel, het smaakt ons heerlijk.
Ik stap achter het stuur en voor we het weten zijn we weer terug in de Nisqually Lodge, waar we de koffers even ordenen, wat drinken en relaxen en uiteindelijk toch weer redelijk bijtijds gaan slapen.

Morgen gaan we Mount Rainier National Park in, het schijnt echt prachtig te zijn. Het kan zijn dat we zowel via de digitale snelweg als telefonisch onbereikbaar zijn omdat we midden in de natuur zitten.
Voor nu dus welterusten en hopelijk kan er morgen weer wat gepost worden!

• 31 Juli 2019 - 03:37

Yves:

Ik ben benieuwd naar de foto van De pizza!

Geniet van de natuur vandaag

• 31 Juli 2019 - 04:31

Fred En Wil:

Heerlijk leesvoer weer op de vroege morgen, kijk alweer uit naar morgen. Fijne dag vandaag.xxx

• 31 Juli 2019 - 05:49

Linda:

Voor jullie (weer) een geweldige dag, maar voor ons een prima begin van de dag zo een verslag! xxx

• 31 Juli 2019 - 10:50

Greet Veltman:

Een heerlijk nummer van the Doobie Brothers; lekker om de vaart erin te houden...
    daarna maar 'Listen to the music' gedraaid. "What the people need, is a way to smile"; ik kan zeggen dat dat aardig is gelukt nu met jullie verslag en muziekkeuze!