Dag 1, van Amsterdam naar Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 1, van Amsterdam naar Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 1, van Amsterdam naar Seattle

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

29 Juli 2019 | Verenigde Staten, Seattle

You fill up my senses
Like a night in a forest
Like the mountains in springtime
Like a walk in the rain
Like a storm in the desert
Like a sleepy blue ocean
You fill up my senses
Come fill me again
(John Denver / Annie`s song)

Vanochtend verruilden wij ons landelijke Weidevenne in Purmerend voor ruim drie heerlijke weken in bossen, bergen en mooie natuur in Noordwest Amerika, John Denver zong er in zijn Annie`s song al zo prachtig over.
Ondanks dat onze vlucht pas gepland stond om 10.20 uur te vertrekken, ging de wekker al voor dag en dauw. Nog even de laatste spullen in de koffers, en `off we go`. Joël brengt ons met de auto naar het station en de Nederlandse Spoorwegen brengen ons binnen 35 minuten naar Schiphol, onze reis kan beginnen!
We zijn om 6.45 uur al op Schiphol, maar het is toch al flink druk. Onze koffers kunnen we heel handig bij een self service bagage drop off punt labellen en voor we het weten zijn onze drie grote koffers weggezoefd op de bagageband.
Daarna door de security check (dat is nog geen self service hahaha) en langs de paspoortcontrole, ook hier mogen we aanschuiven in de rij om geheel geautomatiseerd te laten checken of we nog steeds lijken op de foto in ons paspoort en of we het land uit mogen.
We zijn blij als we na al deze formaliteiten wat kunnen eten en drinken, want onze magen knorren.
Onze vlucht met Delta Airlines vertrekt vanaf gate D57 en uiteindelijk vertrekken we met wat vertraging om 11 uur richting onze bestemming van vandaag.
De vlucht is aangenaam, er wordt voor voldoende eten en drinken gezorgd en met het entertainment system, wat lekkere muziek op Spotify, een beetje kletsen en slapen duren de ruim negen vlieguren voor ons gevoel niet al te lang. Om 11 uur plaatselijke tijd landen we op Tacoma airport in Seattle.
Al met al duurt het nog behoorlijk wat tijd voordat we de Amerikaanse checks en plichtplegingen door zijn, maar uiteindelijk hebben we alle drie een vinkje achter ons naam staan en mogen we het land in.
We vervolgen onze weg met de shuttlebus naar de verhuurbalie van Alamo, waar we onze Dodge SUV voor deze weken ophalen. Het is altijd weer eventjes wennen, maar voor we het weten rijden we mee in het Amerikaanse verkeer en na een kort ritje komen we aan bij ons hotel voor één nacht, vlakbij het vliegveld.
Onze kamer is al beschikbaar, we zetten de koffers neer en komen een beetje bij van de lange vlucht.
De website Yelp is voor ons ook vandaag weer een goede uitkomst, op basis van goede recensies eten we bij The Greek House in een buitenwijkje van Seattle, op nog geen tien minuten afstand van ons hotel.
We delen de fried calamari (zo vers, om je vingers bij op te vr....) en nemen daarna nog allemaal een pita met gyros, sla en alle toebehoren.
Marcel drinkt een Mythos en met onze cola´tjes proosten we op onze vakantie, Yamas!
Het tijdsverschil beginnen we nu toch wel te voelen, we slaan dus wat drinken en een koelbox in bij de Safeway en gaan terug naar het hotel.
Terwijl ik dit verslag schrijf is het Nederlandse tijd al 4.40 uur, en de spreekwoordelijke man met de hamer komt voorbij. Voor ons wordt het dus niet sleepless in Seattle...

Welterusten allemaal, morgen rijden we naar Ashford om Mount Rainier te gaan bekijken. Veel liefs vanuit de US!

• 30 Juli 2019 - 03:35

Linda:

Wat een mooi verslag weer As, dat er nog maar velen mogen volgen! xxx

• 30 Juli 2019 - 04:28

Fred En Wil:

Dat wordt weer iedere ochtend genieten voor ons van jullie vakantie avontuur. Have fun. Xxx

• 30 Juli 2019 - 04:50

Ruud:

Fijne vakantie, en wat leuk om zo weer mee te genieten!

• 30 Juli 2019 - 12:02

San:

Weer heerlijk om dagelijks jouw reisverslag te lezen na een dag werken. Veel plezier jullie drie en tot morgen.

• 30 Juli 2019 - 12:05

San: