Dag 6, Kalispell (Glacier National Park) - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 6, Kalispell (Glacier National Park) - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 6, Kalispell (Glacier National Park)

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

03 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Kalispell

Good day sunshine, good day sunshine, good day sunshine

I need to laugh and when the sun is out
I've got something I can laugh about
I feel good in a special way
I'm in love and it's a sunny day

Good day sunshine, good day sunshine, good day sunshine

We take a walk, the sun is shining down
Burns my feet as they touch the ground

Good day sunshine, good day sunshine, good day Sunshine
(The Beatles / Good day Sunshine)

Onze dag was letterlijk en figuurlijk gevuld met zon, we reden namelijk onder een strakblauwe hemel de `Going to the sun road`.Deze tachtig kilometer lange weg loopt dwars door Glacier National Park en voert je langs gletsjers, azuurblauwe meren, watervallen en beboste uitzichten zover het oog reikt.
Ook de namen van de bezienswaardigheden spreken tot de verbeelding; na binnenkomst voert de Sun Road ons langs Lake McDonald, het grootste meer van het park. Een stuk verderop lopen we de Trail of the cedars, een korte wandeling over een houten board walk langs cederbomen van 24 meter hoog en een mooie waterval, wat een rust en een prachtige gevarieerde natuur! Maar er bevinden zich in totaal zo'n 200 watervallen in het park, de Bird Women Falls die we later zien is één van de grootste en stort zich van 152 meter hoogte naar beneden.
Even verderop op de Sun Road rijden we langs de Weeping Wall (letterlijk: huilende muur), een bijzondere waterval die vanuit het niets uit de groene rotswand naar beneden stroomt.
Onderweg lunchen we op een mooie plek langs de weg en eten we brood met Gouda kaas, want tja, laten we het er op houden dat de Amerikanen niet veel kaas hebben gegeten van lekkere kaas :-) We genieten van het prachtige uitzicht, het lijkt haast een schilderij waar je naar kijkt.
We eindigen onze route bij St. Mary Lake, het tweede grootste meer van het park. Azuurblauw, wat een pracht.
Omdat het een enkele weg is door het park en geen `lus`, rijden we dezelfde route weer terug en merken we dat het beduidend drukker is dan toen wij er `s morgens reden, het loont dus wel om er bijtijds te zijn.
Net buiten het park kijken we nog wat rond in West Glacier Village, een soort toeristencentrum met leuke winkeltjes.
Net als gisteravond besluiten we om vanavond weer bij Desoto Grill in Kalispell te gaan eten. Omdat het er gisteravond erg druk was, bel ik ze even om een tafeltje te reserveren. Als we om 18.30 uur aankomen zijn we blij dat we dat gedaan hebben, want er staan veel mensen te wachten die blijkbaar op de bonnefooi zijn gekomen.
We eten er weer heerlijk en daarmee komt er een einde aan weer een heerlijke dag.
Morgen rijden we verder naar Helena, de hoofdstad van de staat Montana. Daarover morgen dus meer!

• 04 Augustus 2019 - 06:17

Linda:

Wat is het daar prachtig!