Dag 15: Van Bluff naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 15: Van Bluff naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 15: Van Bluff naar Moab

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

05 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Moab

Vrijdag 5 augustus 2016
Dag 15: Van Bluff naar Moab

Night nurse
Only you alone can quench this here thirst
My night nurse, Oh God
Oh the pain is getting worse
I don't want to see no Doc
I need attendance from my nurse around the clock
Because there's no prescription for me
She's the one, the only remedy
(Simply Red)

De dag liep voor onze anders dan verwacht…..
Vannacht is Marcel gestruikeld over een koffer en heeft daarbij zijn knie en voet bezeerd. Uiteindelijk hebben we allemaal nog wel kunnen slapen, maar ’s morgens blijkt zijn voet toch wel pijnlijk te zijn.
We besluiten daarom het zekere voor het onzekere te nemen en naar het ziekenhuis te gaan om te laten kijken of er niets gebroken is.
Eerst ontbijten we nog wat bij Duke’s en nemen we afscheid van de Desert Rose Inn, wat waren dit twee heerlijke overnachtingen!
Onderweg naar onze volgende stop (Moab) zit het Blue Mountain Hospital. We hebben contact met Linda en zij neemt voor ons contact op met de ANWB, waar wij onze reisverzekering hebben lopen. Wat moeten we doen en wat moeten we niet doen? Het wordt allemaal keurig geregeld; de ANWB neemt telefonisch contact met ons op en zorgt dat er een garantiestelling naar het ziekenhuis wordt gestuurd, zodat zij garant staan voor de medische kosten. Gelukkig zijn we goed verzekerd.
Ik neem plaats achter het stuur en een klein uurtje later staan we voor de deur van het ziekenhuis in Blanding. Het is gelukkig niet druk en we mogen gelijk doorlopen, Joël en Noah blijven in de aangrenzende wachtruimte.
Uiteindelijk blijkt dat er gelukkig niets gebroken is, maar dat Marcel z’n voet gekneusd is. Hij krijgt pijnstilling en een brace, waardoor de voet wat meer steun krijgt.
Binnen twee uur staan we opgelucht weer buiten en kunnen we de rest van onze reis voortzetten, de komende dagen waarschijnlijk wel wat aangepast.
We tanken de auto vol bij het tankstation in Blanding en Noah en ik halen bij de plaatselijke supermarkt een soort kaiserbroodjes en een pakje kipfilet. Het smaakt ons heerlijk in de auto.
Het is dan nog maar een klein stukje rijden naar Moab, en onderweg wordt de natuur mooier en mooier. Het bevalt Marcel wel, zo naast mij zitten terwijl ik rij, dan kan hij mooie foto’s maken.
Rond 15.30 uur zijn we bij ons onderkomen voor de komende twee nachten: de Big Horn Lodge in Moab. De receptioniste is niet één van de vrolijksten, ze zal haar dag wel niet hebben.
We checken in en gaan naar onze kamer op de 1e verdieping. Een leuke kamer in blokhutstijl ingericht, dat gaat helemaal lukken.
Omdat we vanmorgen door het ziekenhuisbezoek wat vertraging hebben opgelopen, besluiten we onze plannen voor vandaag wat om te gooien. Het is inmiddels 16.00 uur en het loont eigenlijk niet meer de moeite nu nog naar Arches National Park te gaan. Misschien hebben we daar morgen nog zin in, als we in Dead Horse Point State Park zijn geweest.

We relaxen wat op de kamer, Marcel kan zijn ‘skischoen’ even uitdoen en we hebben nog even via Facetime contact met mijn ouders.
Via Yelp zoeken we ons plekje voor het avondeten op, het wordt The Atomic op nog geen tien minuten rijden van het hotel. Een leuke tent, waar met humor verwezen wordt naar de naam van het restaurant (zie foto).
We eten er heerlijk en de dame die ons bedient is vriendelijk en enthousiast. We nemen alle vier een burger. Noah, Joël en ik een runderburger en Marcel neemt, op aanraden van onze serveerster, een buffalo burger. Het smaakt overheerlijk, maar ook hier is er haast geboden bij het hele tafelgebeuren, ondanks dat we (vanwege het vroege tijdstip) de enige gasten zijn. De rekening wordt al neergelegd als we nog aan het eten zijn, het is hier heel normaal, we moeten er gewoon even aan wennen.
Als we terugrijden gaan we nog even naar de tegenovergelegen supermarkt en halen nog iets voor vanavond. We weten ook gelijk waar we morgenochtend een lekker ontbijt en broodjes voor de lunch kunnen halen.
In de kamer sluiten we deze, toch wel een beetje gekke, dag af en badderen en internetten wat.
Morgen meer nieuws!

Temperatuur: heel erg wisselend, tussen 15 en 25 graden
Weersomstandigheden: onderweg regen en zonnig bij aankomst in Moab

• 06 Augustus 2016 - 08:55

Fred En Wil:

We vonden het fijn om jullie gisteravond nog even te spreken al was de reden minder leuk. Gelukkig viel alles nog een beetje mee en geniet verder van alles.
    Xxxxx van ons

• 07 Augustus 2016 - 18:15

Thea:

zielig ik hoop dat het snel beter gaat xx

• 07 Augustus 2016 - 22:57

Stephanie:

Beterschap!!! Hoop dat het snel beter wordt.