Dag 5: van Toronto naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 5: van Toronto naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 5: van Toronto naar Vancouver

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

14 Juli 2017 | Canada, Vancouver

Hey hey hey
It’s a beautiful day and I can’t stop myself from smiling
If I’m drinking, then I’m buying
And I know there’s no denying
It’s a beautiful day, the sun is up, the music’s playing
And even if it started raining
You won’t hear this boy complaining
‘Cause I’m glad that you’re the one that got away
It’s a beautiful day
(It's a beautiful day, Michael Bublé)

Vanavond haalden we rond half zeven onze huurauto in Vancouver op en dit nummer van Michael Bublé was op de radio, een mooi moment van muzikale inspiratie voor mijn verslagje van vandaag.

We stonden vanmorgen in Toronto lekker langzaam op, uiteindelijk hoefden we pas rond 10.15 uur weg te gaan om ruim op tijd op het vliegveld te zijn voor onze vlucht naar Vancouver.
Marcel haalt een heerlijk ontbijtje bij Tim Hortons, we pakken onze laatste spulletjes in, checken uit en zeggen dit fijne hotel en deze leuke stad vaarwel. Het waren een paar geweldige dagen hier!
Op weg naar het vliegveld tanken we de auto nog even af, zien de CN Tower met de bovenkant in de mist staan en rond 11.15 uur leveren we de auto in. Een dame loopt om de auto heen om te inspecteren of alles ok is en vervolgens gaan we een aantal verdiepingen omhoog naar de vertrekhal.
De bagage drop off is een self-service-aangelegenheid hier, en het loopt erg soepel en relaxt. Wat een verschil met de mierenhoop op Schiphol zeg....
Onze koffers verdwijnen via de band naar achteren en wij begeven ons naar de security check. Paspoort check, boarding pass check, tas Marcel check, tas Noah check, tas Astrid niet ok. HUH? OoooohI'm so sorry, bij het inleveren van de auto heb ik een flesje water in m'n tas gestopt en heb daar helemaal niet meer aan gedacht. Mijn excuses worden gelukkig geaccepteerd en het flesje wordt weggegooid.
Noah vindt het echter wel lachwekkend en doet het voorkomen alsof ik een grote criminele misstap heb begaan, hahahaha.

We zijn ruim op tijd en eten en drinken wat voordat ons vliegtuig zoals gepland om 15 uur zal vertrekken.
Helaas, we hebben een uur vertraging en komen uiteindelijk om 18 uur in Vancouver aan.
Onderweg zien we prachtig besneeuwde bergtoppen en om de tijd te doden leggen Noah en ik een kaartje en kijken we een film.

Na het landen verloopt alles weer super soepel. De koffers zijn snel van de band en het administratieve gedeelte bij Alamo voor de huurauto verloopt ook snel. In de garage staat een prachtig mooie donkerblauwe Mitsubishi Outlander op ons te wachten.
Binnen no time zijn we bij ons hotel voor één nacht, pal naast het vliegveld: het Holiday Inn.
We checken in, parkeren de auto in de garage en brengen de koffers naar de kamer.
Het is inmiddels 19.30 uur, maar voor ons gevoel drie uur later i.v.m. het tijdsverschil met Toronto.
Marcel en ik halen daarom even snel wat eerste boodschapjes bij de dichtbij gelegen Walmart en rond 20.30 zitten we in de kamer aan een heerlijk gebraden kippetje met stokbrood en kruidenboter.
We slapen hier één nacht en morgen rijden we verder naar Harrison Hot Springs, voor een korte rit van ongeveer 1,5 uur.

Weer: in Toronto bewolkt en mistig, in Vancouver aangenaam en zonnig. Dat belooft hopelijk wat voor de komende weken!

• 15 Juli 2017 - 15:01

Thea Vergeer:

veel plezier morgen en de groetjes xx