Dag 1: Van Amsterdam naar Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 1: Van Amsterdam naar Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 1: Van Amsterdam naar Toronto

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

10 Juli 2017 | Canada, Toronto

C'est un beau roman
C'est une belle histoire
C'est une romance d'aujourd'hui
Il rentrait chez lui, là-haut vers le brouillard
Elle descendait dans le Midi, le Midi

Ils se sont trouvés au bord du chemin
Sur l'autoroute des vacances
C'était sans doute un jour de chance
Ils avaient le ciel à portée de main
Un cadeau de la Providence
Alors, pourquoi penser aux lendemains
(Michel Fugain, Une belle histoire)

Zoals altijd begin ik mijn reisverslag met een stukje songtekst en omdat Canada naast Engelstalig natuurlijk ook Franstalig is, koos ik voor Une belle histoire van Michel Fugain, die bij mij heel hoog in het lijstje der favorieten staat. Sorry Céline Dion, jouw muziek is nooit echt my cup of tea (of in dit geval ma tasse de thé) geweest :-)

We vertrokken vanmorgen om 7.30 uur van huis en binnen een half uurtje had onze lieve Joël ons bij vertrekhal 3 afgezet. Een dikke kus en tot over ruim drie weken! Het zal vreemd zijn, zo zonder hem......maar gelukkig kunnen we via internet veel contact met elkaar hebben.
Het is druk op Schiphol, maar al met al zijn we vijf kwartier later door alle controles, scans en fouilleringen heen en zitten we om 10.15 uur aan een heerlijk ontbijtje.
Daarna nog even wat gewinkeld en op naar gate D57, nog best even een wandelingetje.
Keurig begint om 11.10 uur volgens schema het boarden en om 11.55 uur kiezen we het luchtruim. De vlucht duurt vandaag acht uur, genoeg tijd om dus wat te slapen, een film te kijken, een potje te kaarten (Marcel en Noah) en te kletsen met de buurvrouw (Astrid) die lichtelijk in paniek raakt als ze wat douaneformulieren moet invullen. Rustig aan maar buurvrouw, als je al het verse fruit dat je hebt meegenomen niet mee door customs neemt, dan is er niets aan de hand.......

We landen iets eerder dan gepland op Toronto Pearson International Airport en moeten voor straf wachten omdat de gate nog bezet is.
Vergeleken met Amerika zijn we voor we het weten door de douane heen en halen we de koffers van de band.
De vriendelijke, maar niet zo spraakzame, Pakistaanse taxichauffeur brengt ons binnen zo'n veertig minuten naar ons hotel in downtown Toronto. Vanuit de auto hebben we al kunnen kijken naar een deel dat Toronto ons te bieden heeft, morgen maar eens even toeristje gaan spelen. Het ziet er erg leuk uit.
We checken in, en treffen een heerlijk grote kamer aan met twee queen size bedden, hier gaan we het zeker wel vier nachten uithouden!

Het is inmiddels rond vier uur plaatselijke tijd, in Nederland is het zes uur later en we hebben via Facetime even contact met het thuisfront.
Via Yelp vinden we een restaurant met goede recensies praktisch om de hoek van het hotel, waar we een uurtje later dan ook heerlijk zitten te eten. Door de naam van het restaurant moeten we maar even heen prikken (Hair of the dog), wie noemt z'n restaurant nou zo, maar het smaakt ons voortreffelijk. Marcel en Noah eten hun eerste hamburger van deze vakantie (het zal denk ik niet de laatste zijn) en ik eet een grilled chicken sandwich. Samen met de huisgemaakte patat en idem mayonaise laten we het ons smaken.
De serveerster is aardig en giechelt er op los, ik denk dat we hier de komende dagen misschien nog wel meer zullen zitten.

Na het eten slaan we wat boodschappen voor op de kamer in bij Loblaws, een megagrote supermarkt schuin tegenover het restaurant.
Een plek voor een lekker ontbijt morgen? Check!

We lopen terug naar het hotel, settelen ons in de kamer en voor Canadese begrippen komt er al vroeg een einde aan deze eerste dag: rond 21 uur komt de spreekwoordelijk man met de hamer, het is dan overigens al 3 uur 's nachts Nederlandse tijd.

Veel liefs uit Toronto!

Hotel: Courtyard Inn by Marriott downtown Toronto
Weer: licht bewolkt, wat spatjes regen, 22 graden

• 11 Juli 2017 - 12:17

Linda:

Leuk weer om een beetje mee te mogen reizen door deze verslagen te lezen! Ik vind dat zo een mooi liedje van Michel Fugain, ik heb het meteen opgezet! Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag! xxx

• 11 Juli 2017 - 12:55

Yves:

Super leuk om weer van jullie verslagen te mogen genieten!!

Heel veel plezier xxx

• 11 Juli 2017 - 13:29

Thea Vergeer:

wat een leuk reisverslag,kon me helemaal indenken hoe het daar ging fijne dag en tot het volgende verslag groetjes en een dikke kus Thea xx

• 11 Juli 2017 - 13:46

Greet Veltman:

Leuk hoor te lezen dat Canada jullie al zo gauw bevalt. Vergeet de Skylon tower niet te bezoeken hé. Ideaal als je hoogtevrees hebt, maar wel een adembenemend uitzicht. Groeten vanuit Beverwijk. hier bewolkt en 19 graden.

• 11 Juli 2017 - 13:53

Fred & Wil:

Heerlijk om weer de verslagen te lezen het is dan net of we er zelf bij zijn.
    Veel plezier. Xxxx

• 11 Juli 2017 - 14:32

Karin Van Der Meij:

Heerlijk begin van jullie vakantie mensen! Fijn om mee te lezen.....