Dag 15, van Sheridan naar Rapid City - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 15, van Sheridan naar Rapid City - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 15, van Sheridan naar Rapid City

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

12 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Rapid City

Asked a girl what she wanted to be
She said, baby, can't you see
I want to be famous, a star on the screen
But you can do something in between
Baby, you can drive my car
Yes, I'm gonna be a star
Baby, you can drive my car
And maybe I'll love you
(The Beatles / Drive my car)

Voordat we vanmorgen vertrokken uit Sheridan, ontbeten we eerst heerlijk bij Java Moon in de Mainstreeet. Een leuke tent met lekkere ontbijtproducten en goede koffie.
Sinds vorige week ben ik via e-mail al in de weer met Alamo, de verhuurder van onze auto. Ik heb verschillende klachten bij ze neergelegd, iets dat wij normaal echt niet snel doen. Ze hebben geprobeerd ons af te wimpelen, maar zo zijn we spreekwoordelijk niet getrouwd.
De grootste klacht die we hebben is dat de banden onder onze auto bijna geen profiel meer hebben en dat wij daarom de auto graag om willen ruilen, we moeten er per slot van rekening nog ruim een week in rijden.
Verder was de binnenkant van de auto bij het ophalen niet schoon (iets dat wij pas later zagen) en werd er ons een aanzienlijke 'drop charge' berekend (iets dat standaard is, alleen vonden wij dit gezien al onze klachten dit keer niet terecht) Al met al viel er dus best wel wat op aan te merken.
Vanmorgen heb ik contact gehad met onze reisorganisatie Tioga Tours en één van hun suggesties was langs te rijden bij de (kleine) locatie van Alamo in Rapid City, het stadje waar we vandaag naartoe rijden, en ter plekke te bespreken wat de mogelijkheden zijn.
Als we er rond 14.30 uur zijn leg ik mijn verhaal voor aan de assistent manager van de locatie en zij vraagt ons de auto voor te rijden, zodat er naar de banden gekeken kan worden. Bij het opmeten van het profiel op de eerste band zegt de medewerker ‘that’s bad’ en toen hij bij de tweede band ‘that’s even worse’ zei, werden onze vermoedens bevestigd.
Zij schrokken er zelf ook van en beaamden dat deze auto in deze slechte staat nooit in de verhuur had mogen komen.
Verder bleek er ook van alles mis te zijn met het contract dat was opgesteld; het was incompleet, niet zichtbaar in de systemen en uiteindelijk bleek dat men de auto op 12 augustus in Denver terug verwachtte, in tegenstelling tot de afgesproken 20 augustus.
De assistant manager die ons helpt valt van de ene verbazing in de andere, maar heeft ons uiteindelijk geweldig geholpen.
Uiteindelijk hebben we een bijna nieuwe Mitsubishi Outlander gekregen, heeft zij alles in het systeem rechtgetrokken en worden de drop charges teruggebracht naar nul.
We zijn blij en tevreden met de manier waarop het is opgelost en met nogmaals 1001 excuses rijden we naar ons hotel in Rapid City.
We hebben een heerlijke kamer op de 9e verdieping en hebben een mooi uitzicht over de stad. Marcel en ik drinken 's middags in de rooftop bar een drankje en hebben een leuk gesprek met een echtpaar uit Missouri.
Op advies van één van de dames van de souvenirwinkel in het hotel eten we 's avonds heerlijk bij Murphy's Pub & Grill, een paar blokken van ons hotel verwijderd. Het is een lekkere avondwandeling, want de temperatuur is aangenaam.
Morgen staat een bezoek aan Mount Rushmore en het Crazy Horse Memorial op het programma, tot morgen dus!
Groetjes vanuit de States!

• 13 Augustus 2019 - 03:39

Yves :

Goed gedaan Astrid. Want slechte banden is levensgevaarlijk. Zeker met regen. Geniet met de prachtige kar !!

• 13 Augustus 2019 - 05:21

Fred En Wil:

Goed dat jullie je niet hebben laten piepelen. Geniet nog van al het moois dat jullie nog gaan zien.

• 13 Augustus 2019 - 05:31

Linda:

Jammer dat het niet goed was geregeld met de auto, fijn dat er niets is gebeurd en lekker dat het nu allemaal wel goed is geregeld en jullie een veilige en comfortabele auto hebben! xxx

• 13 Augustus 2019 - 10:03

Stephanie:

Wat een mazzel dat alles goed verlopen is zeg!!! You go girl!! Niet laten afwimpelen :)

• 13 Augustus 2019 - 17:40

Jessi:

Wat schandalig dat ze jullie zo een auto mee durven geven. Gelukkig laat jij je niet met een kluitje in het riet sturen en komt UITEINDELIJK alles toch weer goed! Wat een te gekke vakantie! genietze xxx