Dag 15: van Campbell River naar Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 15: van Campbell River naar Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 15: van Campbell River naar Tofino

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

24 Juli 2017 | Canada, Tofino

On the road again
Just can't wait to get on the road again
The life I love is making music with my friends
And I can't wait to get on the road again

On the road again
Goin' places that I've never been
Seein' things that I may never see again
And I can't wait to get on the road again
(On The Road Again, Willie Nelson)

We gaan vandaag weer verder en zeggen gedag tegen het Brown's Bay Resort, wat hebben we hier heerlijke dagen gehad!
Noah kookt vanmorgen heerlijke eitjes en met de schuifdeur open eten we aan ons keukentafeltje lekker ons ontbijt op.
Rond tienen rijden we weg en maken een stop in Campbell River om de auto vol te tanken en nog wat boodschappen te halen bij de Walmart.
Als we om 11 uur wegrijden, plannen we twee uurtjes later in Port Alberni te zijn, waar we hebben afgesproken met Cheryl, een goede vriendin van Piet & Sandra.
Het is een mooie route en onze planning klopt; even voor enen komen we aanrijden bij het huis van Cheryl & Dale, dat overigens nog in aanbouw is. Maar zoals het er nu al naar uit ziet gaat het nog veel mooier worden dan het nu al is.
We maken kennis, Cheryl ontvangt ons allerhartelijkst en we krijgen een rondleiding door het immense huis. Drie verdiepingen, met een inpandige bioscoopkamer, een wijnkamer en een lift. Een plaatje, helemaal als het straks af is. Via Whatsapp hebben we contact met Piet & San, de techniek staat voor niets en het is erg grappig dat we op deze manier met elkaar kunnen praten.
We drinken wat, nemen een kijkje op de mega veranda en worden voorbij gelopen door werklui die hier nog bezig zijn, ook zij zijn erg vriendelijk.
Cheryl laat ons de benedenverdieping zien, we lopen de wankele steiger over naar de boot (oppassen dat ik niet in het water val) en kletsen daarna nog wat in de schaduw.
We zijn inmiddels twee uur verder en besluiten verder te gaan op weg naar onze eindbestemming van vandaag: Tofino, een surfers paradise aan de westkust van Vancouver Island. We nemen afscheid van Cheryl, erg leuk haar te hebben ontmoet.
Rond vijf uur komen we aan bij het Cox Bay Beach Resort, waar we drie nachten zullen verblijven.
Het is een prachtige plek met een houten boardwalk uitkomend op het strand en aan weerszijden daarvan appartementen verdeeld over twee etages. Wij hebben huisje nummer 9, het derde huisje vanaf het strand op de begane grond. Een mooi en ruim appartement, weer van alle gemakken voorzien en met zelfs een eigen wasmachine en droger, what more could you want?

We relaxen wat en hebben contact met José en Ronald die op dit moment maar met een uur tijdsverschil in Amerika vakantie aan het vieren zijn. Leuk ze even gesproken te hebben en vakantieverhalen uit te kunnen wisselen!
Om 20.00 uur lopen we via het strand naar The Great Room, een naastgelegen restaurant van het Long Beach Resort en eten daar overheerlijk met uitzicht over het strand.
Noah en ik kiezen een heerlijke runderhamburger en Marcel fish & chips van heilbot. Het smaakt ons heerlijk.....
Nadat we hebben afgerekend zijn we net op tijd om de laatste glimp van de ondergaande zon op te vangen, als we morgenavond iets eerder zijn dan kunnen we het helemaal mooi zien.

Slaap lekker allemaal, groetjes vanuit Tofino!