Dag 4, van Ashford naar Coeur D´Alene - Reisverslag uit Coeur d'Alene, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 4, van Ashford naar Coeur D´Alene - Reisverslag uit Coeur d'Alene, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 4, van Ashford naar Coeur D´Alene

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

01 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Coeur d'Alene

en de wereld is van iedereen
Rood, zwart, wit, geel, jong, oud, man of vrouw
In het donker kan ik jou niet zien,
maar deze is van ons aan jou
En ik hef het glas op jouw gezondheid,
want jij staat niet alleen
en de wereld is van iedereen
(The Scene / Iedereen is van de wereld)

Toen wij vanmorgen van Ashford naar Coeur D'Alene reden en aan het genieten waren van de mooie uitzichten, kwam dit nummer op m'n Spotify lijst voorbij. Zo toepasselijk vond ik de tekst; deze mooie wereld is van iedereen..

Na een vroeg ontbijtje bij de Nisqually Lodge is het tijd om onze reis te vervolgen, we reizen vandaag van Ashford in Washington naar Coeur D'Alene in Idaho.
We zeggen de eigenaars van de lodge gedag en bedanken ze voor de gastvrijheid. Als we nog even staan te kletsen en ik als taalliefhebber belangstellend vraag hoe zij Coeur D'Alene uitspreken, antwoordt onze gastvrouw dat ik het met mijn Franse tongval beter uitspreek dan zij, want zij is een 'Southern girl', en met een onvervalst knauwerig Amerikaans accent zegt zij Koerdaleen. Hilariteit alom, zelf lacht zij het hardst :-)
Het eerste deel van onze trip gaat door de dichte bossen net onder Mount Rainier NP door. 's Winters is deze weg afgesloten voor alle verkeer en naar het wegdek kijkende, begrijpen we waarom. Ondanks dat is het een prachtig stuk tussen de bossen met naaldbomen door, wat hou ik van die geur...
Aan het eind van deze verbindingsweg stoppen we in Packwood bij de The Mountain Goat Coffee Company, waar Marcel een koffie haalt en we wat te eten meenemen voor later onderweg. Een leuk tentje hebben ze daar.
We vervolgen onze weg en zien het landschap veranderen van dichte naaldboombossen naar vlakke groene stukken land, naar glooiende bruine heuvels en bergen. Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen...
Rond het middaguur stoppen we in het plaatsje Quincy (dat niet meer dan een pompstation, een liquor store en een Subway is) voor de lunch. Ons Subway broodje smaakt ons goed in de auto, want buiten is het warm en druk met vooral jongeren die drank en snacks inslaan voor een dagje op het nabijgelegen water.
Vlak voor Coeur D'Alene komen we weer in de bewoonde wereld en rijden we door Spokane heen, het is hier een stuk drukker dan de weg door the middle of nowhere waar we net op gereden hebben.
Om 15.30 komen we aan in ons hotel voor vannacht: het Holiday Inn in Coeur D'Alene. We worden heel vriendelijk ontvangen en zijn blij met onze heerlijke hotelkamer; ruim, schoon en lekker koel.
Voor het avondeten gaan we naar The Filling Station in Coeur D'Alene, een eetcafé annex biercafé waarover we op Yelp goede recensies hebben gelezen. En aan die recensies was niets gelogen, want we eten er heerlijk.
Daarna is het tijd om onze dag op digitaal papier te zetten en maken we ons op voor morgen, als we doorrijden naar Kalispell.
To be continued dus...

• 02 Augustus 2019 - 04:18

Fred En Wil:

Wat een prachtige natuur en zoals je schrijft iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.

• 02 Augustus 2019 - 04:33

San:

Voordeel van thuiswerken is ook eerder jouw reisverslag te kunnen lezen. Was weer een heerlijk leesmomentje. Kan niet wachten op die van morgenochtend. Wanneer krijg ik nu eens te zien welke auto jullie hebben? Morgen? Dikke kus en nog veel plezier.