Dag 17: Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 17: Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 17: Tofino

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

26 Juli 2017 | Canada, Tofino

Ev'ry day when our homework is done
We go to the beach and gonna have some fun
The ocean is blue and the weather is fine
With the surfboard sailing all over the sea
It's a new sensation for you and me
I sure can say,we'll have a wonderful time

Talkin'about surfin',surfin',windsurfin'
Surfin',surfin',windsurfin'
V-a-c-a-t-i-o-n and it's fun,fun,fun
Ev'rybody has fun,fun,fun
Ev'rybody has fun,fun,fun,windsurfin'
(Windsurfin', The Surfers)

Tofino staat in de ogen van vele surfers bekend als het walhalla, dus dat moesten wij vandaag maar met eigen ogen aanschouwen.
We slapen lekker wat uit, Marcel en Noah bakken eieren en voor mij is er een gekookte versie en rond het middaguur vertrekken we richting downtown Tofino. Maar niet voordat we contact met m'n ouders via Whatsapp hebben gehad en niet voordat Marcel en Noah via een livestream de eerste helft van de wedstrijd van hun cluppie hebben gezien :-)

Het wemelt in Tofino van, hoe raad je het zo, de surfshops en surfscholen. We parkeren de auto en gaan op ons gemak wat rondwandelen. In een leuke giftshop kopen we bij een 'hippie-op-leeftijd' een mooi klein beeldje van een walvis, als aandenken voor thuis aan deze prachtige reis. De schaal is inmiddels al gedeeltelijk bezet door schelpjes uit Florida en een mooi rood steentje uit Sedona. Dit walvisje vormt daar een mooie aanvulling op.
We kijken verder nog wat rond en halen bij de plaatselijke supermarkt croissants en een donut voor nu en een lekker brood voor morgenochtend. We profiteren er nog even van dat we een keuken tot onze beschikking hebben.

Dan gaan we op zoek naar de Tofino Brewing Company, waarvan we gelezen hebben dat het echt een must-see is. Het blijkt een kleine brouwerij te zijn op een industrieterrein, ter grootte van twee grote garages.
Al snel nadat wij aan de bar zijn aangeschoven, loopt het vol. Zo te zien niet alleen maar toeristen, maar ook locals die een lekker biertje komen drinken.
Marcel kiest voor een proeverijtje, waarbij je uit zes verschillende bieren van de tap er vier kunt kiezen. De vier biertjes komen in kleine glaasjes op een houten plankje, ziet er erg leuk uit. Het smaakt Marcel prima.
Ik neem de plaats achter het stuur over en al snel zijn we weer terug op het Cox Bay Beach Resort.
Marcel en ik maken nog een wandeling langs het strand, gaan op de rotsen genieten van het mooie uitzicht over zee en zitten een tijdje op twee houten stoelen die hier over het strand verspreid staan.
Het is er gezellig druk en het valt mij op hoe verschillend iedereen gekleed is: mensen in surfpak, mensen in badkleding, maar ook mensen die totaal ingepakt in een winterjas lopen. Vanuit het resort achter ons klinken de klanken van de wednesday live music door, ik geniet van het lekkere zonnetje. Heerlijk!
Rond 17.30 rijden we samen naar onze vrienden van Tacofino, bij wie we gisteravond ook zulk lekker eten hebben gehaald.
Vanavond wordt het voor Noah twee taco's met beef en kaas, voor Marcel ook een beef taco en een chicken gringa en ik kies voor een Chicken gringa en een pulled pork gringa. "To go, please" en niet veel later zitten we lekker te smullen aan ons keukentafeltje.

Na het eten relaxen we lekker wat, gaan we ons voorbereiden op onze reisdag morgen en wordt er wat gebadderd.
Morgen vertrekken we naar de hoofdstad van British Columbia: Victoria, gelegen in het uiterste zuidoosten van Vancouver Island en op ongeveer vier uur rijden van Tofino.
We hebben het hier heerlijk gehad, maar hebben ook veel zin in Victoria, het schijnt daar ook prachtig mooi te zijn.

Bye everybody!

• 27 Juli 2017 - 06:37

Yves:

Mooi om te lezen hoe jullie heerlijk genieten van al het moois en lekkers! De tweede helft van ajax was erg goed, dus komende woensdag niet meer kijken Marcel en Noah

• 27 Juli 2017 - 06:48

Astrid & Marcel :

Hahaha Yves in Tofino waren we gewoon aan het meegluren hoor ;-)

• 27 Juli 2017 - 08:14

Fred & Wil:

Fijn om jullie gisteravond nog even gesproken te hebben. Geniet nog van al het moois dat jullie nog gaan zien. Xxxx