Dag 7: van Harrison Hot Springs naar Clearwater - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 7: van Harrison Hot Springs naar Clearwater - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 7: van Harrison Hot Springs naar Clearwater

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

16 Juli 2017 | Canada, Harrison Hot Springs

Hello darkness, my old friend
I've come to talk with you again
Because a vision softly creeping
Left its seeds while I was sleeping
And the vision that was planted in my brain
Still remains
Within the sound of silence
(The sound of silence, Simon & Garfunkel)

Waarom vandaag deze songtekst? Lees maar snel verder, dan snap je het :-)

We checken vanmorgen rond 10 uur uit bij het Harrison Beach Hotel, na er een heerlijk nachtje geslapen te hebben. Eén nacht is echter voldoende hier, het is tijd om weer verder te trekken.
We mogen de auto nog even in de parkeergarage laten staan en ontbijten even verderop bij het Muddy Waters restaurant, we eten er alle drie een overheerlijke breakfast bun met scrambled egg, ham, kaas, tomaat en rode uit. Delicious!

Nadat we de auto hebben opgehaald vertrekken we noordelijker met als uiteindelijke eindbestemming Wells Gray Provincial Park (Clearwater), waar we twee nachten in een kleine B&B hebben geboekt.
Het is een wat langere reisdag van een kleine vijf uur rijden. We tanken de auto onderweg vol en slaan nog wat boodschappen in, zodat we er morgen niet meer uit hoeven als we daar geen zin in hebben.
De route is prachtig met veel bossen en rond 16.30 uur zijn we in Clearwater, waar we even iets eten bij de Tim Hortons. Zondagavond is namelijk de enige avond dat er niet gegeten kan worden in onze Clearwater Springs Ranch (zoek maar eens op, echt prachtig).
Daarna is het nog een half uurtje rijden over een deels onverharde weg en we worden hartelijk ontvangen door onze Belgische gastheren en gastvrouw voor de komende twee dagen.
We krijgen een uitgebreide rondleiding door de in blokhut stijl opgebouwde B&B en nemen een kijkje in onze mooie grote familiekamer. Hier houden we het zeker even uit! Wel even rekening houden met de houten boomstam die middenin onze kamer staat.....
We praten op de veranda nog wat met Tania, de eigenaresse, en de stilte is hier oorverdovend. Om zelf ook stil van te worden......

We relaxen wat op de kamer en in de gemeenschappelijke huiskamer en dan is er ook aan deze dag weer een eind gekomen. Morgenochtend om 8.30 uur is het ontbijt, een vroegertje dus hahaha.....

Weer: fris en een klein beetje regen
B&B: Clearwater Springs Ranch, Clearwater BC (Wells Gray)

• 17 Juli 2017 - 10:00

Karin Van Der Meij:

Wat is het toch zááálig om zo met jullie mee te reizen en mee te genieten! Prachtige reisverslagen, alle dagen. Astrid, je bent geboren voor dit werk :-)

• 17 Juli 2017 - 13:22

Greet Veltman:

Hele mooie intense natuur. zo overweldigend. Voor mij alweer ruim 30 jaar terug dat Paul en ik daar in de buurt vertoefden met de camper. Als ik het zo bekijk moeten wij ook maar weer eens de westcoast opzoeken. "Never a dull moment" en wat Simon & Garfunkel zingen: the vision that was planted in my brain, still remains. I love it!

• 17 Juli 2017 - 18:11

Thea Vergeer:

wat leuk dat jullie in een b&b hebben geboekt en wat een leuke reisverslagen stuur je ben je weer opgeknapt ? nu veel plezier heeft Noah het ook naar z'n zin? xx

• 18 Juli 2017 - 11:46

Barbara:

Heeft Marcel de boomstam weten te ontwijken vannacht? Of ging hij weer voor goud?
    Heerlijk ziet het er uit allemaal en nog veel plezier allemaal.