Dag 13: Van Tusayan (AZ) naar Bluff (UT) - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 13: Van Tusayan (AZ) naar Bluff (UT) - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 13: Van Tusayan (AZ) naar Bluff (UT)

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

03 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Bluff

Woensdag 3 augustus 2016
Dag 13: Van Tusayan (AZ) naar Bluff (UT)

Well I'm a-runnin' down the road, tryin' to loosen my load
I've got seven women on my mind
Four that want to own me, two that want to stone me
One says she's a friend of mine
Take it easy, take it easy
Don't let the sound of your own wheels drive you crazy
Lighten up while you still can
Don't even try to understand
Just find a place to make your stand, and take it easy
(The Eagles)

Bye bye Grand Canyon, it was great seeing you!
Na een heerlijke nachtrust checken we uit bij de Red Feather Lodge en schuiven we aan bij de buurman: RP’s Stage Shop. We weten inmiddels hoe het werkt, vullen elk een formuliertje in, zoeken een tafeltje uit en binnen no time worden onze namen met een Amerikaanse tongval omgeroepen.
Het smaakt weer heerlijk en zelfs de koffie, waar de Amerikanen toch niet echt bekend om staan, smaakt Marcel en Joël erg goed. Ook voor deze tent geldt weer: don’t judge a book by its cover!

In de auto stellen we de TomTom in met als tussenstop Tuba City. Een paar maanden geleden heb ik via Facebook vier vrijkaartjes gewonnen voor het Explore Navajo Interactive Museum in die plaats. We zullen zien….
Eerst rijden we via de Desert View Drive nog een stuk de GC door, het blijft een machtig gezicht. Misschien komen we hier ooit nog wel eens terug.
Voor we het weten is onze tussenstop bereikt en vinden we het Navajo museum. Het is een grote bruine koepel, niet te missen.
We worden welkom geheten door een medewerker, hij kijkt aandachtig naar onze kaartjes en we worden gevraagd te gaan zitten in de ruimte erachter waar eerst een film van tien minuten wordt vertoond over de geschiedenis van de Navajo. Het museum(pje) is verder wel aardig, maar binnen tien minuten zijn we er door heen. Het was leuk dat ik de kaartjes won, maar we gaan weer ‘on the road’.
Onderweg komen we in twee flinke regenbuien terecht, voordeel is dat de auto dan ook even lekker schoonspoelt.

Omdat we de staatsgrens tussen Arizona en Utah vandaag oversteken, komen we daarmee ook in een andere tijdzone terecht; het is hier een uur later dan in Arizona en dus 8 uur vroeger dan in Nederland. Even rekening mee houden als we contact met het thuisfront opnemen.
Als we wat trek krijgen stoppen bij een winkelcentrum in Kayenta. Er zit een vreemde supermarkt waar we niet echt iets kunnen vinden om te eten, dus kiezen voor the next best thing: de naastgelegen Subway (ja ja Carolien, daar is ‘ie weer!). We eten er een lekker broodje en nemen nog een lekkere American cookie mee voor in de auto. We kunnen er weer tegenaan.
Hoe dichter we bij Bluff komen, hoe mooier het landschap wordt. De vergezichten zijn weids en het komt geregeld voor dat er op de lange rechte weg niemand voor of achter ons rijdt. We’re in the middle of nowhere.
Rond 16 uur Utah tijd komen we aan bij ons verblijf voor de komende twee nachten: Desert Rose Inn & Cabins in Bluff. De voorkant en de entree zien er al heel leuk uit, volgens de recensies is het hier heerlijk.
De aardige receptionist heet ons welkom en geeft ons de kaartjes voor een courtyard view room in het naastgelegen gebouw. We rijden de auto naar de parkeerplaats, laden de koffers uit en gaan op zoek naar kamer 401. Als we de deur van onze kamer openen overtreft dat al onze verwachtingen; een prachtige kamer met twee tweepersoons bedden, zeer smaakvol ingericht. Echt mijn smaak, jammer dat ik niet een aantal dingen in mijn koffer mee naar huis kan nemen.
Naast onze kamer is een grote, wederom prachtig ingerichte, huiskamer met ernaast een fitness en een overdekt zwembad. Van alle hotels waar we deze reis verbleven, stijgt deze er ver bovenuit. Heerlijk!
We relaxen wat op de kamer en gaan rond 18.00 uur iets eten bij het naastgelegen restaurant Duke’s, dat op hetzelfde complex ligt. De serveerster is vriendelijk en het eten dat we bestellen smaakt ons erg goed. Ik kies de ravioli met paddenstoelen, Marcel de Black Angus steak met gepofte aardappel, Joël de salmon sandwich met patat en Noah een cheeseburger met patat.
Het is letterlijk drie keer vallen en we zijn weer in onze heerlijke hotelkamer. Joël en Noah gaan nog wat zwemmen, Marcel en ik gaan lekker loungen op het terras dat aan het zwembad grenst. Onderwijl schrijf ik dit verslag, valt de duisternis in en is de temperatuur erg aangenaam geworden.
Wat een heerlijke dag, wat een heerlijk hotel, welterusten allemaal! Veel liefs van ons vieren uit Amerika!

Temperatuur: onderweg variërend tussen 18 en 32 graden
Weersomstandigheden: ’s morgen in de GC wat mist, onderweg flinke regen en in Bluff lekker warm

• 04 Augustus 2016 - 08:20

Yves:

Wat een prachtige reis maken jullie en wat zullen jullie trots en blij zijn op.Astrid, die deze reis zo geweldig voorbereid heeft!!
    Hulde en nog vele mooie momenten genieten geblazen!

• 04 Augustus 2016 - 09:51

Stephanie:

Ziet er inderdaad erg gezellig uit. Dikke knuffel en kus

• 04 Augustus 2016 - 12:35

Herman:

Room #401: room not found.

• 04 Augustus 2016 - 13:10

Thea:

wat een prachtige reis en een duidelijk verslag x x

• 04 Augustus 2016 - 17:31

San:

Ik ga je inhuren Astrid als we weer ergens heen gaan. Mag jij uitzoeken waar we alle mooie plekken kunnen vinden, waar we lekker kunnen eten en wat al niet meer. Weer heerlijk om thuis te komen na een dag werken en jouw verlslag te lezen.

• 07 Augustus 2016 - 21:52

Jessica:

Wat een fantastische reis maken jullie! Leuk om te lezen. XXX voor jullie alle 4