Dag 1: van Amsterdam naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 1: van Amsterdam naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 1: van Amsterdam naar San Francisco

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

22 Juli 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vrijdag 22 juli 2016
Dag 1: Van Amsterdam naar San Francisco

Come fly with me, come fly, let’s fly away…..
(Frank Sinatra)

Na lang wachten en veel voorbereiding is het vandaag dan de dag; we vertrekken naar Amerika voor een heerlijk rondreis die ons uiteindelijk door vier staten zal gaan leiden: California, Arizona, Utah en Nevada.
De wekker gaat voor dag en dauw, maar mijn biologische klokje zorgt ervoor dat ik al wakker ben voordat hij af gaat. We rijden met twee auto’s naar mijn ouders, zij stappen in en met twee wagens volgeladen rijden we naar Schiphol. Het is al redelijk druk op de weg…….
Om 6.45 uur rijden we voor bij Vertrekhal 2, zeggen paps en mams gedag en zwaaien, tot over drie weken!
De online check in is donderdagochtend al gedaan, het is nu dus alleen een kwestie van de bagage inchecken. Tegenwoordig helemaal self service, een kind kan de was doen.
Vier koffers variërend in gewicht van 14,8 tot 21 kilogram, vogel zelf maar uit welke van wie was :-)

Na het inchecken volgt de volgende stap in alle veiligheidsmaatregelen die horen bij het reizen naar de VS; de handbagage wordt gescand, er volgt een bodyscan en er wordt op de ouderwetse manier gefouilleerd. We slagen allemaal glansrijk, niets staat onze mooie reis meer in de weg.
We ontbijten lekker bij de Amsterdam Bread company en winkelen nog wat. Zowel Joël als Noah kopen een powerbank, bij de mannen dus geen apparatuur met lege batterijen meer.

We vertrekken vanaf gate G8. Nog best een stukje lopen, maar we zijn er ruim op tijd.
Onze vlucht met de KL605 heeft inmiddels 30 minuten vertraging, waardoor we gepland staan om 10.20 uur te vertrekken. Uiteindelijk kiezen we om 10.50 uur het luchtruim, een vertraging die gedurende de reis redelijk wordt ingehaald.

Alhoewel het een lange vlucht van bijna 11 uur is, valt het ons nog best mee. Het lukt ons wat te slapen, het entertainment system biedt meer dan genoeg afleiding en ook voor de inwendige mens wordt goed gezorgd. We krijgen twee keer een warme maaltijd, een snackje en er kan zelfs voor een bakje ijs gekozen worden. Wat wil je nog meer?

Uiteindelijk landen we plaatselijke tijd 12.15 uur in San Francisco. We kunnen redelijk snel van boord en hebben mazzel wanneer de rij voor de douane enigszins wordt omgeleid, waardoor we in een rustiger deel terecht komen.
De douanebeambte is een aardige man. Hij kijkt naar de (wat verouderde) foto van Noah, dan naar Noah zelf en zegt verbaasd “look how you have sprouted”.
Hij vraagt de mannen waar zij het meest naar uitkijken tijdens de reis. Joël antwoordt “Grand Canyon”, Noah “Los Angeles”. Als Marcel uitlegt dat Noah dit zegt omdat hij thuis GTA speelt is het hilariteit alom. Have a nice trip.
We halen de koffers van de band, gaan in de volgende rij staan en geven aan geen voedsel o.i.d. in onze koffers te hebben. De douanier vertrouwt Marcel op zijn blauwe ogen en we mogen linksaf slaan naar de uitgang.

Op het vliegveld lopen we naar de BART (Bay Area Railway Transportation). We kopen vier enkeltjes en voor we het weten zitten we in deze metro en rijden we naar Powell Street Station. Onderweg is het erg mistig, iets waar San Francisco bekend om staat. Als de mist de komende dagen maar weg is, dan vind ik alles goed.
We stappen uit op Powell Street Sation en worden boven eigenlijk direct aangesproken door een man die vraagt of hij ons de weg kan wijzen. Het blijkt een verkoper van de plaatselijke daklozenkrant te zijn. Hij wijst ons heel vriendelijk de richting die we op moeten en waar we rechts af moeten slaan, we geven hem twee dollar, zeggen dat hij de krant misschien nog voor extra inkomsten aan een ander kan verkopen en zeggen gedag.
Op een paar minuten lopen ligt ons hotel, het Hilton San Francisco Union Square. Ik heb eerder gelezen dat het het grootste hotel in de omgeving is.
Groot is het inderdaad. De check in verloopt snel en soepel en voor we het weten zijn we moe maar tevreden in onze mooie hotelkamer.
We relaxen wat en lopen daarna naar Union Square, waar we wat boodschapjes inslaan voor op de hotelkamer. Uiteindelijk eten we bij Chipotle aan de overkant van ons hotel allemaal een lekkere tortilla. Wel wat vroeg voor avondeten, maar ons biologische klokje is nog niet gereset. Dat komt vanzelf.
We zijn vroeg op de kamer. Marcel en Noah internetten nog wat in de immense lobby beneden, we douchen en badderen wat en breien volgens de San Franciscotijd al vroeg een eind aan deze lange dag.
Zullen we morgenochtend vroeg wakker zijn? We’ll see……

Er kwam op tv nog een leuke quote voorbij:
Who said that the coldest winter he’s ever seen, was a summer in San Francisco? (Marc Twain)
Het waait hier in de City by the bay namelijk flink en de mist maakt het frisjes.

Temperatuur: 20 graden
Weersomstandigheden: windig, mistig en half bewolkt

• 24 Juli 2016 - 03:20

Melissa:

Super leuk! Verheug mij nu al op de volgende verhalen

• 24 Juli 2016 - 09:24

Natasja:

Wat heerlijk dat 'de aftrap' al zo soepel is verlopen, het begin van jullie mooie reis is een feit en ben natuurlijk super nieuwsgierig naar alle ( wederom geweldig geschreven) verslagen!
    Xxx

• 24 Juli 2016 - 09:31

Linda:

Heerlijk om weer van jullie belevenissen te lezen en ook ik verheug me op alle verhalen die nog komen!Geniet er van! Dikke kusss

• 24 Juli 2016 - 09:45

Fred En Wil:

Fijn om te horen dat alles goed verlopen is. Geniet van alles wat jullie zien en beleven en verheugen ons ook op de volgende verhalen. Kus van ons.

• 24 Juli 2016 - 10:47

Marion:

Erg leuk om jullie belevenissen weer te volgen! Heel veel plezier! X

• 24 Juli 2016 - 13:41

Thea:

blij dat jullie veilig zijn aangekomen en tevreden zijn over het hotel geniet ervanxx