Dag 21, Estes Park / Rocky Mountains NP - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 21, Estes Park / Rocky Mountains NP - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 21, Estes Park / Rocky Mountains NP

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

18 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Estes Park

It's a beautiful night, we're looking for something dumb to do
Hey baby, I think I wanna marry you
Is it the look in your eyes, or is it this dancing juice
Who cares baby, I think I wanna marry you
(Bruno Mars / Marry you)

Wie had ooit kunnen bedenken dat wij onze trouwdag in de mooie Rocky Mountains zouden vieren? Op deze mooie zonnige dag hebben wij erop geproost dat er nog maar veel mooie reizen samen mogen volgen.
Gisteravond hebben we nog naar de mooie heldere sterrenhemel hier in Estes Park gekeken en de ochtend begon dat ook lekker zonnig (maar nog wel wat fris).
We halen lekkere broodjes bij de Safeway voor de lunch en rond 9.15 uur rijden we het park in. Ons plan is om eerst naar Bear Lake te rijden, omdat daar de parkeergelegenheid niet zo heel groot is en het dus snel vol is. Vrij aan het begin van de Bear Lake Road worden we echter al vriendelijk begroet door twee rangers, met naast zich een bord dat de parking bij Bear Lake al vol is. Het advies is om later op de dag de shuttlebus vanuit Estes Park naar Bear Lake te nemen. Het is jammer, maar het is niet anders. We maken dus rechtsomkeert en rijden de Trail Ridge Road op, een 77 kilometer lange weg dwars door het park en één van de hoogst gelegen geasfalteerde wegen in de VS. De route stijgt tot 3.700 meter en zeker wij Nederlanders, die gewend zijn om onder zeeniveau te leven, kunnen daardoor last van hoogteziekte krijgen.
We passeren onderweg prachtige uitzichtpunten over de (deels besneeuwde) bergen en over de uitgestrekte toendra gebieden en bossen. We kijken onze ogen uit, ook merken we dat de lucht steeds ijler wordt naarmate we hoger komen.
Onderweg zien we bij Rock Cut in het gesteente een hele groep marmotten en pika's lopen. Pika's zijn het best te vergelijken met konijnen, alleen hebben zij kleinere ronde oortjes. Superleuk om te zien en ze komen in hun nieuwsgierigheid redelijk dichtbij.

Als we bij het Alpine Visitor Center aankomen, zitten we op het hoogste punt dat we vandaag met de auto kunnen bereiken: 3.595 meter. Ik merk dat het ademen moeilijk gaat en moet echt m'n tempo aanpassen. In de leuke shop bij dit visitor center worden zelfs kleine flesjes met zuurstof verkocht, kun je nagaan :-) Maar het uitzicht is onovertreffelijk, wat een fantastische plek is dit!
Na het visitor center maken we voor de lunch een stop bij Lake Irene. De broodjes smaken ons lekker, Marcel loopt nog even naar het water en ik geniet van de rust en het ruizen van de wind door de hoge naaldbomen.
We rijden de Trail Ridge Road nog verder af en besluiten, omdat we anders het park weer uit gaan, om te keren en dezelfde route weer terug te nemen op de terugweg naar Estes Park.
Het is maar goed dat we dat gedaan hebben, want op de terugweg komen we op verschillende plekken nog elk (wapitiherten) en gewone herten tegen. De herten staan langs de kant van de weg en steken pardoes met hun jonkies de weg over, zo bijzonder om te zien!
We nemen een andere weg dan de heenweg (een lus bovenlangs) en zijn in de namiddag weer in ons fijne hotel.
's Avonds eten we lekker bij Latitude 105 en sluiten we deze leuke dag met een lekker ijsje in de hoofdstraat van Estes Park.
Onze reis is alweer bijna ten einde, morgen rijden we naar Denver waarna we dinsdag weer naar huis vliegen. Omdat het morgen na de football wedstrijd waarschijnlijk te laat is om nog een verslagje te maken, zal dat denk ik later volgen.
Wordt vervolgd dus...

• 19 Augustus 2019 - 03:38

Yves :

Van harte proficiat Marcel en Astrid en nog heel veel mooie, gezonde en gelukkige jaren met de jongens en elkaar!!

• 19 Augustus 2019 - 11:46

San:

Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag.