Dag 13, Moran / Grand Teton NP - Reisverslag uit Wyoming, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 13, Moran / Grand Teton NP - Reisverslag uit Wyoming, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 13, Moran / Grand Teton NP

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

10 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Wyoming

Such a feelin's comin' over me
There is wonder in most everything I see
Not a cloud in the sky
Got the sun in my eyes
And I won't be surprised if it's a dream

Everything I want the world to be
Is now coming true especially for me
And the reason is clear
It's because you are here
You're the nearest thing to heaven that I've seen

I'm on the top of the world lookin' down on creation
And the only explanation I can find
Is the love that I've found ever since you've been around
Your love's put me at the top of the world
(The Carpenters / Top of the world)

Een nummer van The Carpenters, omdat wij vandaag 'bovenop' de wereld stonden (maar ook speciaal voor San Muller :-) )
We begonnen onze dag met een lekker ontbijt bij onze Togwotee Mountain Lodge en vertrokken rond 9 uur richting Grand Teton National Park.
De weg er naartoe is al prachtig, met vol uitzicht op de Teton Range, een immens grijs gebergte met eeuwig besneeuwde toppen die boven het landschap uittorenen. Vaak is het net of je naar een schilderij kijkt.
Als we bij de Moran Junction aan komen rijden zijn daar de ranger huisjes waar de toegangspoorten naar het park zijn, we laten onze 'America the beautiful' parkenpas zien en krijgen een plattegrond van het park. Bij de ingang van elk park kun je zo'n plattegrond krijgen, echt heel goed geregeld.
Onze eerste stop is bij de Jackson Lake Dam. We parkeren de auto en kijken naar het water dat via de dam in het lager gelegen gedeelte gestuwd wordt, dat is pas waterkracht!
Als we de dam verder op lopen zien we dat het water heel helder is en dat er grote scholen met hele kleine visjes zwemmen. Voor de liefhebber van vissen waarschijnlijk wel leuk, alhoewel er weinig eer aan te behalen valt, want de visjes zijn wel heel erg klein.
We rijden door en nemen een kort kijkje bij de Chapel of the Sacred Heart, een klein houten kapelletje met een mooi gebrandschilderd raam.
Het is daarna even zoeken naar een weggetje dat we op de plattegrond zien staan, via waar je naar de top van de Signal Mountain kunt rijden. Even denken we dat het een hiking trail is en dat we er dus niet met de auto kunnen komen, maar de aanhouder wint, want we vinden de Signal Mountain road en we rijden door het bos een slingerende route tegen de berg op.
Het is het zoeken meer dan waard geweest, want eenmaal boven op de berg voel je je 'on top of the world'. Wat een uitzicht!
We nemen de mooie omgeving in ons op, genieten van de rust en de stilte die er heerst (ondanks dat we er niet de enigen zijn) en laten de camera ook wat werk doen. Via dezelfde weg worden we weer naar beneden geleid en kunnen we onze route vervolgen.
Bij de North Jenny Lake Junction nemen we de B-weg, die ons niet alleen via de oevers van Jenny Lake zal leiden, maar ook langs de uitloper van Leigh Lake. We vinden er een klein strandje waar vooral kanovaarders te water gaan, maar wat zij kunnen, kunnen wij natuurlijk ook. Dus schoenen uit en heerlijk in het koude bergwater...
Als wij wat tegen elkaar zeggen, reageert een jong meisje in het water naar haar oma aan de kant. Het meisje blijkt Amerikaanse te zijn met een Nederlandse moeder. De Nederlandse opa en oma zijn op visite bij hun dochter, schoonzoon en kleindochter en er ontstaat een leuk gesprek tussen ons. We geven het meisje een compliment dat zij zo goed Nederlands spreekt, ze straalt ervan. Als even later de dochter en opa zich ook bij ons voegen, praten we nog wat verder over onze reizen en over hun leven hier in Amerika. We nemen afscheid, ontzettend leuk dat je zoveel verschillende mensen tegenkomt zo ver van huis.
We verlaten Grand Teton NP (ook wel het kleine broertje van Yellowstone genoemd) via de Moose Junction en halen bij de nabij gelegen supermarkt wat te lunchen.
Want er staat namelijk nog één plek op mijn verlanglijstje en dat is Mormon Row. Het doet misschien niet direct een belletje rinkelen, maar als je de foto's ziet dan herken je het misschien wel.
Aan de Antelope Flats Road zijn in de zogenaamde Mormon Row de overblijfselen te vinden van een Mormoonse nederzetting uit begin 1900.
De Moulton Farms en Barns vormen, met de bergen van de Teton Range op de achtergrond, een prachtig en al heel vaak gefotografeerd plaatje.
En ik kan het van mijn lijstje afstrepen, want ik heb ze ook op de gevoelige plaat vast kunnen leggen. Prachtig!
Rond half vier zijn we weer terug in de lodge en relaxen we wat. Het avondeten in de Red Fox Saloon smaakt ons weer goed en we sluiten deze leuke dag af met een paar potjes poolbiljart.
Morgen reizen we verder naar Sheridan, daarover morgen meer!

• 11 Augustus 2019 - 04:11

Fred En Wil:

Prachtig weer en inderdaad net een schilderij.

• 11 Augustus 2019 - 06:07

Linda:

Wat een mooie foto's weer, onwaarschijnlijk mooie omgeving! Ik weet niet of jullie andere volgers dit ook hebben, maar je begint elke dag met een song, meestal ken ik hem wel en die zing ik dan even (in mijn hoofd) en dat blijft dan weer enkele uren hangen... xxx

• 11 Augustus 2019 - 06:14

Stephanie:

Ik heb maar 1 woord: WAUW!!!!

• 11 Augustus 2019 - 06:27

San:

Weer een prachtige omgeving. Ik heb hetzelfde als Linda, even in het hoofd het liedje van die dag meezingen. Hardop doe ik maar niet

• 11 Augustus 2019 - 10:31

Yves :

Wat een ongelovelijk mooi schilderij!!