Dag 7, van Kalispell naar Helena - Reisverslag uit Helena, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 7, van Kalispell naar Helena - Reisverslag uit Helena, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 7, van Kalispell naar Helena

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

04 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Helena

We're walking like in a Dolce Vita
This time we got it right
We're living like in a Dolce Vita
Mmm, gonna dream tonight
We're dancing like in a Dolce Vita
With lights and music on
Our love is made in the Dolce Vita
Nobody else than you
(Ryan Paris / Dolce Vita)

Dolce vita, living the good life, hou van het leven...
Nadat we vanmorgen hebben ontbeten, de auto hebben volgetankt en broodjes voor onderweg hebben gehaald, gaan we op pad voor onze rit van Kalispell naar Helena, en laten we het prachtige Glacier achter ons.
Het is vandaag niet zo'n lange rit, dus er is eerst 's morgens tijd om de Formule1 race op tv te kijken.
Onze route leidt ons vandaag door immens uitgestrekte velden waar ogenschijnlijk maar één weg doorheen loopt, namelijk de weg waar wij op rijden. Het enige dat je onderweg ziet zijn wat huizen, schuren en koeien. Niet de zwart-wit gevlekte koeien zoals wij ze in Nederland kennen, maar hele zwarte koeien. Hun zwarte vacht glanst in de Montana zon...In de lucht zien we roofvogels met hun vleugels wijd uitgespreid zweven op de warme lucht.
De mountain highway 83 voert ons door het Flathead National Forrest en langs mooie meren als Swan Lake en Seeley Lake. Langs één van de meren stoppen we rond het middaguur en met uitzicht op het water smullen we van ons Kaiser bread (ja, ook deze kennen ze hier) en eten we de kersen van lokale Montana oogst. Lekker!
Rond drie uur checken we in in ons hotel voor vannacht in Helena, een mooie ruime kamer met uitzicht op de bergen.
Aan het eind van de middag rijden we naar downtown Helena, in de hoop dat de kathedraal van Helena open is. Helaas, we staan voor een gesloten deur. We rijden daarom door naar The Bridge, een pizza restaurant waarover we goede dingen hebben gelezen.
We delen de mega grote en heerlijke pizza met z'n drieën en rijden terug naar ons hotel voor wat 'relaxation time'. 's Avonds kijken we op tv live naar de honkbalwedstrijd van de NY Yankees tegen de Boston Red Socks, vanuit het Yankee Stadium in New York. Afgelopen oktober zaten wij op diezelfde tribunes, wat leuk om dat nu op tv te zien!
Morgen reizen we naar Yellowstone, waar we 4 nachten zullen verblijven. Wie weet zien we Yogi Bear wel, want er wordt gezegd dat hij in het op Yellowstone geïnspireerde Jellystone Park woont! :-)

• 05 Augustus 2019 - 04:16

Yves:

Dat is inderdaad een mega grote pizza Astrid