Dag 3, Ashford (Mount Rainier NP) - Reisverslag uit Mount Rainier, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 3, Ashford (Mount Rainier NP) - Reisverslag uit Mount Rainier, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 3, Ashford (Mount Rainier NP)

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

31 Juli 2019 | Verenigde Staten, Mount Rainier

Listen baby, ain't no mountain high
Ain't no valley low, ain't no river wide enough baby
If you need me call me no matter where you are
No matter how far don't worry baby
Just call my name I'll be there in a hurry
You don't have to worry
'Cause baby there ain't no mountain high enough
Ain't no valley low enough
Ain't no river wide enough
To keep me from getting to you babe
(Marvin Gaye & Tammy Terrell / Ain't no mountain high enough)

Mount Rainier, we zagen deze prachtige berg met z'n besneeuwde bergtop al opdoemen toen we Seatlle uit reden, vandaag zijn we het National Park gaan bezoeken.
Na ons ontbijt in de Nisqually lodge reden we rond 8.45 uur naar de Nisqually Entrance, één van de ingangen van dit nationale park en op nog geen tien minuten rijden met de auto.
We gaan expres bijtijds, want veel mensen bezoeken dit park in het hoogseizoen. Onze eerste stop is Paradise, onderaan de voet van Mount Rainier. De zon schijnt heerlijk en we kijken onze ogen uit, maken foto's en genieten van de weidse blik op dit natuurfenomeen en de rust en stilte die er heerst.
Om 10 uur gaat het visitor center open, we kijken er wat rond en ook het bijbehorende winkeltje wordt niet overgeslagen.
Daarna vervolgen we onze weg naar de Narada Falls, een prachtige waterval die je vanaf meerdere kanten kunt bekijken. Ik blijf op de stenen brug bovenaan de waterval staan, Marcel en Noah nemen het pad naar beneden om al het prachtigs vanaf een lager punt te bekijken. Het lukt ons al het moois op de gevoelige plaat vast te leggen en onder de indruk rijden we verder naar Longmire, waar we wat zullen lunchen.
We eten tegen beter weten in wat bij de National Park Inn, onze ervaring is dat het eten in de national parks niet echt iets is om over naar huis te schrijven, en ook deze plek bevestigt onze eerdere ervaringen; beter niet meer doen dus in de toekomst :-)
Onze huurauto brengt ons vervolgens via slingerende wegen tussen grote woudreuzen door naar Reflection Lake, waar doorgaans de weerspiegeling van Mount Rainier in het water te zien (en te fotograferen) is. Omdat het een beetje waait is de weerspiegeling helaas niet zichtbaar, maar dat doet zeker niets af aan de schoonheid van deze plek. We wandelen naar het water en nemen de stilte in ons op, prachtig!
Niet alleen de bergen, bossen en meren hier zijn mooi, maar ook de bloemen, planten en vogels strelen het oog. Van mooie roze lupines tot een blauwe spechtachtige vogel met een kuif, we zien het hier allemaal voorbij komen.
Op onze terugweg uit het park zien we dat het aardig druk is geworden, de parkeerplaatsen waar wij vanmorgen makkelijk konden parkeren staan nu grotendeels vol met auto's en campers. Goed dat we vroeg zijn gegaan!
Als we het park achter ons hebben gelaten, zetten we Noah af bij de lodge en rijden wij 1,5 kilometer door naar de general store, waar we een paar kleine boodschapjes halen en onze tank volgooien met benzine, ook niet onbelangrijk.
Daarna relaxen we wat op de kamer en besluiten we 's avonds wat te gaan eten bij de BaseCamp Bar & Grill in Ashford. Wat een leuke plek zeg!
Het is een grote open ruimte met picknicktafels, makkelijke stoelen met lage tafels en een overdekt gedeelte waar aan boomstamtafels gegeten kan worden. Je bestelt en betaalt het eten aan de bar en na verloop van tijd wordt het eten bij je aan tafel geserveerd.
Met onvervalste country muziek uit de luidsprekers laten we het ons smaken en terug bij de lodge komt er zo een einde aan onze derde dag.
Een prachtige zonnige dag in een supermooie omgeving, wat heeft moeder aarde ons verwend zeg!

Tot morgen!