Dag 19: Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 19: Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 19: Victoria

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

28 Juli 2017 | Canada, Victoria

It's a beautiful day
The sun is shining
I feel good
And no-one's gonna stop me now, oh yeah

It's a beautiful day
I feel good, I feel right
And no-one, no-one's gonna stop me now
(It's a beautiful day, Queen)

De zon gluurt vanmorgen tussen de gordijnen door wanneer we wakker worden, het belooft een lekkere zonnige dag te worden.
Als we alle drie fris en fruitig zijn gedoucht en aangekleed lopen we naar Crust Bakery toe, waar we lekker wat willen ontbijten.
We kiezen ieder een croissant, Marcel neemt er een blueberry Danish bij, ik een cinnamon raisin swirl en Noah een chocolade croissant. Noah en ik zitten na de gewone croissant alleen al zo vol, dat we ons andere broodje in een zakje meenemen. Wie wat bewaart, die heeft wat......
Dichtbij de bakkerij zit het Bay Centre winkelcentrum, waar we eerst wat willen gaan winkelen voordat we het bruisende leven van de 'inner harbour' in duiken.
Het is een leuk winkelcentrum verdeeld over drie etages en in het middelste gedeelte van de hal hangt een grote vierkante bronzen klok, die elk kwartier een deuntje slaat. Doet mij een beetje denken aan de klok bij mijn ouders thuis :-)
Ik loop nog even binnen bij mijn favoriete zeepwinkel L'Occitane, koop een lekker stukje zeep voor thuis en krijg er een proefje bodylotion bij. Snel maar eens kijken of deze winkels ook in Nederland gevestigd zijn, ik hou ervan!

We lopen richting de haven en al snel zien we de aanlegplek van de Victoria Harbour Ferry, waarmee we vandaag waarschijnlijk een tochtje willen gaan doen. We laten ons voorlichten door de vriendelijke dame en besluiten de harbour tour van 45 minuten te doen. De laatste stop is dan bij Fishermans Wharf, waar we wat rond kunnen kijken. We kunnen dan óf teruglopen naar onze opstapplaats, óf gebruik maken van de gratis kaartjes voor de watertaxi die zijn inbegrepen.
Het is een leuk tochtje in een klein salonbootje met een kapitein met een prachtig Brits accent. Hij vertelt leuke wetenswaardigheden en voor we het weten zijn we bij Fishermans Wharf aanbeland. We bedanken de Engelse heer, geven hem een tip en wandelen wat rond op de plek die ik zonder na te denken in mijn gedachten als de Fishermans Wharf in San Francisco had voorgesteld. Niets van dat alles; het is veel kleiner, met veel eettentjes en welgeteld één gift shop.
We kopen een lekker koel drankje en sluiten ons vervolgens aan in de rij voor de watertaxi terug naar onze opstapplaats aan het Emperess Dock.
Het eerste bootje dat echter aan komt varen is weer de Harbour Ferry (deze keer met een andere schipper). We mogen instappen en krijgen dus nog een groot gedeelte van het rondje er gratis bij, omdat we ook nog een paar andere stops moeten maken.
We worden weer netjes teruggebracht naar het Emperess Dock, het was echt ontzettend leuk om dit vaartochtje meegemaakt te hebben.

Niet ver van de haven ligt het Parlementsgebouw van British Columbia, gebouwd in 1898. Je mag er gratis naar binnen en kunt eventueel aansluiten bij een gratis tour begeleid door een gids.
Wij nemen er een kijkje zonder gids, omdat het nog even wachten is op de volgende tour. Het is een mooi gebouw, 's avonds verlicht door ruim 3.300 lampjes. Marcel gaat vanavond dus even foto's maken als het donker is.
Wanneer we weer buiten zijn eten we de broodjes van het ontbijt nog lekker op en lopen we langzaam door Government Street, de grote winkelstraat waar we later nog wat willen gaan winkelen.
Maar eerst gaan we even naar het hotel, dat je eigenlijk al kunt zien vanuit de haven.
Noah heeft niet zo'n zin om mee te gaan winkelen, dus gaan Marcel en ik later met z'n tweetjes nog de zonnige winkelstraat in. Stel je de toeristenwinkels in het centrum van Amsterdam voor, maar dan in Victoria, dan kun je je het een beetje voorstellen. Wij liepen echter niet in ons eigen Amsterdam, maar zijn hier als toerist en we vonden het erg leuk hahaha.
Onverwacht stuitten we nog op een kleine en leuke markt en in de namiddag zijn we weer op de kamer voor wat 'quality time & relaxation'.

Onze culinaire gids van deze vakantie, onze eigen Marcel, heeft voor vanavond weer een pareltje weten te vinden: Red Fish - Blue Fish, een soort food truck gevestigd in een omgebouwde zeecontainer (maar hiermee doe ik het eigenlijk veel te weinig eer aan), op vijf minuutjes lopen vanaf ons hotel.
Als we de lift instappen treffen we daar één van de portiers van ons hotel en hij vraagt geïnteresseerd wat onze plannen voor vanavond zijn. Als we hem zeggen waar we willen gaan eten, knikt hij goedkeurend en zegt dat dat één van zijn favorieten is. Hij laat ons voor het gemak op de kaart zien waar we zijn moeten en het is uiteindelijk zo gevonden.
Wij zijn niet de enigen die deze plek voor de beste fish-and-chips-in-town hebben ontdekt, de rij is lang (ruim drie kwartier wachten), maar met de zon op onze ruggen en later het heerlijke eten is dat geen straf en het wachten meer dan waard.
We eten overheerlijk aan een lange houten bar op de steiger met uitzicht over de haven van Victoria, wat een rijkdom en wat een moment van genieten weer!
Op ons gemak lopen we terug naar het hotel (waar de lamp weer aan staat, de bedden opengeslagen zijn en er chocolaatjes liggen) en later op de avond, als de zon onder is, neemt Marcel nog wat mooie foto's van het verlichte parlementsgebouw.

Victoria is een ontzettend leuke stad en het Magnolia Hotel een heerlijke plek om te kunnen verblijven.
Morgen gaan we echter weer verder, en wel naar alweer onze laatste stop van deze reis: Vancouver. We zullen dus weer met de ferry overgaan naar het vasteland en vier nachten daar doorbrengen.

• 29 Juli 2017 - 09:48

Stephanie:

Het lijkt me heerlijk om dat allemaal mee te maken. Het ziet er geweldig uit.