Dag 11: Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 11: Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 11: Whistler

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

20 Juli 2017 | Canada, Whistler

Morning has broken like the first morning
Blackbird has spoken like the first bird
Praise for the singing
Praise for the morning
Praise for them springing fresh from the world

Sweet the rain's new fall, sunlit from heaven
Like the first dewfall on the first grass
Praise for the sweetness of the wet garden
Sprung in completeness where his feet pass
(Morning has broken, Cat Stevens)

Het is vandaag een bewolkte en regenachtige dag, perfect weer om de winkels in Whistler te bezoeken dus. We zijn blij dat we gisteren al de bergen in gegaan zijn, want vandaag zal er weinig van het uitzicht te genieten zijn geweest, de bewolking hangt als een dikke deken over de toppen van de bergen.

Het ontbijt smaakt ons weer heerlijk en na het ontbijt hebben we vanuit de kamer nog even contact met het thuisfront. Iedereen die de komende dagen op vakantie gaat wensen we via Whatsapp en telefonisch een goede reis en heel veel plezier.
Rond 11 uur zijn we beneden en belt de receptioniste de shuttle bus die ons naar downtown Whistler zal brengen. We wachten een paar minuten en de chauffeur brengt ons binnen tien minuutjes naar de plaats van bestemming.
We gaan winkel in, winkel uit, eten en drinken ondertussen wat en maken foto's op Medal Plaza, een overblijfsel van de Olympische winterspelen die hier in 2010 zijn gehouden.
Het Whistler zoals wij hier vandaag lopen is daar zo te zien speciaal voor gebouwd, het doet vaak een beetje aan als Main Street in Disneyland.
In een winkel waar alleen maar pyjama's worden verkocht koop ik als aandenken aan Canada nog een leuke pyjama met zwarte beren erop, en hebben we nog een leuk gesprek met de verkoopster omdat het buiten met bakken uit de hemel komt en we daarom nog even in de winkel blijven schuilen.
Zij vertelt dat hele families hier dezelfde pyjama kopen, er mee op de foto gaan en vervolgens de foto's gebruiken als kerstkaart. Verschrikkelijk, gelukkig versturen wij al jarenlang geen kerstkaarten hahaha.

In de namiddag bellen we de shuttle en worden we weer keurig bij 'onze' Nita Lake Lodge afgezet. In de kamer relaxen we wat, sommigen (lees ik) doen een klein dutje en rond half zeven eten we lekker wat in het restaurant van het hotel. Ik kies een caesar salad met patat, Marcel kip met groente en Noah een home made beef burger. Heerlijk!

Morgen vertrekken we hier weer, na een paar heerlijke dagen in Whistler gehad te hebben. Met de BC ferry gaan we morgen over naar Vancouver Island en zal Campbell River onze eerste plek voor drie nachten zijn, vanuit waar we hele leuke dingen gepland hebben. Maar daarover morgen meer!