Dag 8: Clearwater - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 8: Clearwater - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 8: Clearwater

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

17 Juli 2017 | Canada, Harrison Hot Springs

You'll remember me when the west wind moves upon the fields of barley
You'll forget the sun in his jealous sky as we walk in fields of gold
So she took her love for to gaze awhile upon the fields of barley
In his arms she fell as her hair came down among the fields of gold

Will you stay with me, will you be my love among the fields of barley?
We'll forget the sun in his jealous sky as we lie in fields of gold
See the west wind move like a lover so upon the fields of barley.
Feel her body rise when you kiss her mouth among the fields of gold
(Fields of gold, Sting)

Wat is het hier prachtig, rustig en uitgestrekt. Uitzicht over de velden zover het zicht reikt, de 'fields of gold' van de Clearwater Springs Ranch.

We slapen vannacht als een Canadees roosje, het is hier muisstil en aardedonker. Het is dus geen grote opgave om om 8.30 uur aan de gedekte tafel in de grote keuken beneden te zitten voor het ontbijt. Onze Belgische mede-gasten zijn al aangeschoven en zullen na het ontbijt vertrekken voor de rest van hun reis.
Onze gastheer Kurt bakt, scrambled of pocheert op verzoek twee heerlijke eitjes, de warme toast staat in een mandje op tafel naast de schaal met buttermilk pancakes, er is goede koffie, sap, yoghurt en allerlei broodbeleg. We worden in de watten gelegd en het ontbijt smaakt ons voortreffelijk.
We wensen de Belgische reizigers een goede reis en gaan nog even terug naar de kamer waar we wat relaxen en contact hebben met het thuisfront. Fijn om iedereen weer even gesproken te hebben.

Omdat het Wells Gray park helaas gesloten is en we daarom niet zoals gepland naar de watervallen kunnen gaan, besluiten we er een rustig dagje van te maken. Rond het middaguur maken we een korte wandeling over het immense terrein, na wat aanwijzingen van Tania (onze gastvrouw) en niet nadat zij ons voor de zekerheid een fles bear spray heeft meegegeven. Onderweg gewoon lekker luid praten en geluid maken, dan zal het zo'n vaart niet lopen. Of zingen onderweg, zegt ze, maar dat wil ze ons niet aan doen, want echt mooi klinkt dat niet. Die taak neem ik dan wel op mij, ik heb er wat ervaring mee :-)
's Middags relaxen we wat op de kamer, Noah en ik spelen een paar potjes tafeltennis in de fitnessruimte van de B&B en we zitten lekker in het zonnetje op de veranda met uitzicht op de schattige hummingbirds (kolibri's) die hier af en aan vliegen (of in hun geval zoemen) en zich tegoed doen aan het suikerwater in de daarvoor bestemde dispensers.
Onze gastheer en zijn zoon moeten vandaag onderhoud plegen aan de bomen pal naast het huis (lees omkappen), dus regelmatig wordt de rust verstoord door de kettingzaag en de quad. Geen probleem, het is wel indrukwekkend om te zien.

Om 18.30 schuiven we aan bij Kurt, Tania en Sidney voor het avondeten en dat vinden wij toch wel het leuke aan deze B&B. We eten een overheerlijk 3-gangen menu: vooraf een lekkere salade, als hoofd kipfilet met spinazie/spekjes/ui/kaas en gebakken aardappels en als toetje kan er gekozen worden tussen een macaron (niet de Franse versie zoals wij die kennen, maar wel ontzettend lekker) of een Rocky Mountain chocolate bar. Mmmmmm.....
We kletsen over van alles en nog wat en de 21-jarige Sidney laat ons een deel van zijn hobby zien: pistolen en revolvers.
Dit is hier allemaal aan zeer strenge regels gebonden, waarbij je natuurlijk een vergunning moet hebben, maar waarbij ook dagelijks de gehele database met vergunninghouders wordt gecheckt of iedereen zich wel aan de regels houdt.
Toen we het er eerder over hadden, legde hij al uit dat hij niet op dieren schiet, maar alleen op doelen zoals bijvoorbeeld kleiduiven of vaste doelen.
Voordat hij een wapen aan ons laat zien heeft hij het eerst zelf gecheckt en vervolgens laat hij waar wij bij zitten twee maal aan zijn moeder zien dat de kamers leeg zijn, voordat hij het aan ons laat zien. Heel erg zorgvuldig en veilig dus. no worries.
Marcel en Noah mogen ze ook vasthouden en Noah vertelt later dat hij het erg indrukwekkend vond.
We kletsen nog wat aan tafel, ze laten ons nog een mooie fotovoorstelling zien van alle seizoenen van het afgelopen jaar en al het wildlife en om 21.15 uur bedanken we voor het heerlijke eten en de gezellige avond.

Morgen hebben we een lange reisdag voor de boeg, als we vertrekken naar Whistler. We leggen daarom onze koffers zo goed als klaar, zodat we morgen na het (ongetwijfeld weer uitstekende) ontbijt op pad kunnen.
Wat zullen we weer lekker slapen vanavond! Dit is echt een plek waar we nog eens terug willen komen, maar dan wel als Wells Gray open is, zodat we de prachtige watervallen kunnen bezoeken.

• 18 Juli 2017 - 07:28

Fred & Wil:

Was fijn om jullie even gesproken te hebben en dat alles goed is. Wat een enorme "tuin" daar zeg. Jammer dat jullie niet het park in konden, maar safey first. Een reden te meer om daar nog eens naar toe te gaan. Veilige reis en kus van ons.

• 18 Juli 2017 - 11:51

Barbara:

Hier wil je toch nooit meer weg, zalig zo'n veranda. De rust en stilte straalt er vanaf.
    Jammer dat je al zo snel weer weg moet, goed plekje om helemaal tot rust te komen.

Groetjes uit Purmerend