Dag 20: Van Springdale naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 20: Van Springdale naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 20: Van Springdale naar Las Vegas

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

10 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Woensdag 10 augustus 2016
Dag 20: Van Springdale naar Las Vegas

Picture yourself in a boat on a river
With tangerine trees and marmalade skies
Somebody calls you, you answer quite slowly
A girl with kaleidoscope eyes

Cellophane flowers of yellow and green
Towering over your head
Look for the girl with the sun in her eyes
And she's gone

(The Beatles)

Om te beginnen met de afsluiter van deze dag: Marcel en ik kijken na zonsondergang naar de prachtige fonteinenshow voor het Bellagio Hotel in Las Vegas, waarbij Lucy in the sky with diamonds van The Beatles wordt gedraaid, wonderschoon. Ik vertel er later meer over……

Toen ik vannacht even wakker was en in Springdale vanuit bed door de opengedraaide luxaflex keek, zag ik de contouren van de machtige rotsen en de flonkerende sterren. Een uitzicht dat ik nooit meer zal vergeten.
Vandaag lezen we berichten dat Zion National Park, waar wij gisteren zo’n mooie tocht door hebben gehad, is getroffen door een overstroming en dat het hele park en alle toegangswegen zijn afgesloten. Er is een rots zo groot als een huis neergekomen op de hoofdweg en het park is onbegaanbaar. Hebben wij even mazzel gehad dat wij er gisteren waren!

Afijn, we vertrokken vanmorgen rond half tien bij het hotel in Springdale en aten een heerlijk ontbijtje bij Park House Café, een leuk klein tentje even verderop. Ik kies voor een yogurt parfait, heerlijke griekse yoghurt boordevol vers fruit en muesli, Marcel neemt een omelet boordevol verse groente, Noah neemt een uitsmijter met toast en Joël kiest voor de breakfast burrito, gevuld met scrambled eggs en verse groente. Heerlijk en lekker gezond…..
Na het afrekenen tanken we de auto af en rijden we Springdale uit op weg naar onze laatste stop van deze reis: Las Vegas.
De reis verloopt voorspoedig en binnen 2,5 uur zien we de stad in de Nevada woestijn voor ons opdoemen. Marcel en ik hadden ons Las Vegas voorgesteld als een stad midden in de zandwoestijn, maar het valt ons op de dat er toch nog wel veel bebouwing in de omgeving is.
Omdat er hier weer een uur tijdsverschil is (het is nu negen uur vroeger dan in Nederland) is het plaatselijke tijd pas 12 uur en is het nog te vroeg om al naar het hotel te gaan. We besluiten daarom wat te gaan shoppen in het outletcenter aan de noordkant van de stad.
Het is warm, maar dat viel te verwachten. Er wordt in het outletcenter alles aan gedaan om zoveel mogelijk schaduw te creëren en in de winkels met airconditioning is het heel goed uit te houden. Het is een droge hitte, die kan ik beter hebben dan de vochtige warmte die we drie jaar geleden in Orlando hadden.
We bezoeken de Adiddas en de Nike store, de heren slagen er alle drie goed en we eten wat binnen bij het foodcourt. Ik praat wat met de jongen achter de toonbank en zeg dat het lekker koel binnen is. Hij zegt dat dat eerder deze week niet zo was, want de airconditioning was stuk. Voor de tweede keer mazzel dus!
Als het half twee is vertrekken we richting ons hotel, het is ongeveer een kwartiertje rijden. Voor we het weten zien we het Excalibur (geheel in over-the-top kasteelstijl) voor ons opdoemen. Groot zeg!
Omdat wij straks de huurauto gaan inleveren, moet de auto helemaal leeggehaald worden. Gelukkig hebben we dat goed voorbereid, maar het blijven veel spullen. De ‘doorman’ biedt aan onze spullen op een kar voor ons te laden, we helpen hem er graag even bij, ook in de veronderstelling dat we de kar dan zelf mee naar de kamer zullen nemen om af te laden.
Fout gedacht! Als hij een bonnetje uitschrijft, ik onze naam voor hem spel en zeg dat we de spullen zelf ook naar boven kunnen brengen en de kar terug zullen brengen, lacht hij vriendelijk en legt hij uit dat wij, wanneer wij in de kamer zijn, een nummer moeten bellen en dat de spullen dan naar boven gebracht worden. Hoe luxe!
Joël rijdt even met mij mee als ik de auto ga parkeren, Marcel en Noah gaan alvast via de hoofdingang naar binnen. De auto geparkeerd en via de casino-ingang van het hotel (ja, er zit een casino in ons hotel en dat is hier geen uitzondering) naar Marcel en Noah, waarna ik in de rij ga staan om in te checken. We treffen een geestige receptionist en krijgen een kamer in de resort tower op de 20e verdieping. Weer een heerlijke kamer met uitzicht op het naastgelegen Luxor hotel, het achtergelegen vliegveld en de Las Vegas strip. Hier houden we het zeker twee nachtjes uit!
De kar met bagage wordt boven gebracht en we hebben nog een leuk praatje met de bagagemeneer.

Daarna is het tijd geworden om onze fijne huurauto in te gaan leveren bij Avis op het vliegveld. We tanken de auto, volgens afspraak, nog af en zijn er eigenlijk zo. Joël en Noah zijn allebei in het hotel gebleven en als de Avis medewerker ons met z’n tweeën ziet, vraagt hij “such a big car, just for the two of you?” We lachen er hartelijk om en leggen uit dat er ook nog twee grote mannen met ons zijn meegereisd.
Een vriendelijke taxichauffeur brengt ons vervolgens in no time naar het hotel, nadat een nep-vriendelijke dame eerst op het vliegveld nog geprobeerd heeft time-sharing aan ons te slijten. No thank you *fake smile*

Rond zessen gaan we naar beneden en begeven we ons in de levendigheid van dit hotel. Het heeft alles; van casino tot inpandig foodcourt en winkelcentrum. Je kunt er alles vinden, 24 uur per dag, zeven dagen per week.
We eten wat bij Breakfast & Burgers, kijken wat in de winkeltjes rond en vervolgens willen we graag naar de eerdergenoemde fonteinenshow. Noah en Joël blijven liever in het hotel, dus Marcel en ik gaan met z’n tweeën er naar toe. We willen met de monorail gaan en dat blijkt nog best een uitdaging te zijn. Om een lang verhaal kort te maken; we moeten veel lopen (het gaat gelukkig redelijk met Marcel z’n voet) en het duurt zeker een uur voor we er zijn.
Zoals ik al eerder schreef is de fontein prachtig, maar zien we er wel tegenop weer een uur bezig te zijn om terug te komen bij het hotel. We nemen daarom lekker decadent een taxi, die ons binnen een kwartiertje tegen een schappelijke prijs voor de deur afzet.
We wagen nog een gokje in het casino, Noah komt ook nog even naar beneden (onder de 21 jaar mag je er alleen maar bij zitten, je mag verder helemaal niets doen) en Marcel wint ook nog een lekker bedrag, voor de derde keer mazzel!
In de kamer hebben we dan nog via Facetime contact met Carolien. Bij ons is het nog woensdagavond, zij is aan het ontbijten en maakt zich klaar om aan het werk te gaan. Een vreemde gewaarwording voor ons allebei.
Daarmee komt een lange, leuke dag tot z’n einde. Morgen nog een dag in Vegas!

Temperatuur: 38 graden
Weersomstandigheden: droge warmte

• 14 Augustus 2016 - 13:53

Thea:

jammer dat het voorbij is maar ik denk dat jullie genoten hebben goede reis en tot in Holland xx