Dag 16: Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 16: Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 16: Moab

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

06 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Moab

Zaterdag 6 augustus 2016
Dag 16: Moab

If I gave you diamonds and pearls
Would you be a happy boy or a girl
If I could I would give you the world
But all I can do is just offer you my love
(Prince)

Vandaag hebben wij niet één, maar twee parels bezocht: Dead Horse Point State Park en Arches National Park.
We hebben allemaal lekker geslapen vannacht en worden deze ochtend zonder wekker rond acht uur wakker. Het gaat m.b.v. pijnstillers en de ‘skischoen’ redelijk met Marcel z’n voet, gelukkig maar……
We halen lekkere broodjes, ham, kaas en Starbucks koffie bij de supermarkt hier schuin tegenover, het ontbijt en de lunch zijn dus geregeld. Ook nemen we allemaal nog een lekkere muffin mee voor onderweg.

Onze eerste stop vandaag is Dead Horse Point State Park, op ongeveer drie kwartier rijden van het hotel. Omdat dit een State Park is, kunnen we geen gebruik maken van onze parkenpas, maar de toegang van $10,- valt reuze mee.
Het is niet zo’n groot park, maar wel ontzettend mooi. We stoppen eerst bij het visitors center en hebben daar vanaf het balkon al een prachtig uitzicht op dit wonderschone stukje natuur. Wat een vergezichten, werkelijk prachtig! Joël, Noah en ik lopen nog een stuk door naar een uitkijkpunt, Marcel loopt terug naar de auto en geniet daar van het uitzicht.
We rijden via een mooie route door naar het einde van het park, waar de Coloradorivier een bocht maakt en daardoor een hoefijzervorm krijgt. Ook dit uitzicht is weer prachtig en we genieten er van. De zon schijnt lekker en er is ook voor voldoende schaduw gezorgd, bij de uitzichtpunten zijn afdakjes geplaatst, zodat je in de schaduw van de mooie natuur kunt genieten.
Als we weer terug zijn bij het visitors center besluiten we onze muffins te eten, met uitzicht over de vallei. Je kunt het slechter treffen!

Het is inmiddels een uur of één en we rijden richting Arches, hier wilden we eigenlijk gisteren heen gaan, maar toen veranderden de plannen. We hebben er echter nu voldoende tijd voor….
Omdat dit wel een National Park is, mogen we zonder te betalen naar binnen rijden op vertoon van onze America the beautiful pas.
Op internet heb ik al veel gelezen over Arches en de ene foto daar is nog mooier dan de andere. Niets kan echter overtreffen wat wij vanmiddag live zien. We zien prachtige rotsformaties met nog mooiere namen, zoals Balanced Rock, Three Gossips, Garden of Eden, Sheep rock, Devil’s Garden. We kijken onze ogen uit en nemen uitgebreid de tijd om mooie plaatjes te schieten en hebben er absoluut geen spijt van dat we vandaag naar binnen zijn gereden. Wat is het hier mooi……
We rijden de route bergopwaarts op, de temperatuur daalt naarmate we hoger komen en in de verte zien we het regenen, het gaat gepaard met spectaculaire bliksemflitsen. Als we zelf bovenop zijn rijden we ook door de regen, het mag de pret niet drukken.
Om het park weer uit te rijden, rijd je dezelfde weg terug en kunnen we nog even genieten van al het moois. Dit park is echt een aanrader, niet te vergelijken met de andere parken waar we deze vakantie zijn geweest.

Als we Moab weer inrijden nemen we nog even een kijkje bij de Moab Brewery, zoals te raden valt een brouwerij, maar ook is er een gift shop en een restaurant. We nemen ook een kijkje bij het gedeelte waar je bier kunt kopen, helaas alleen te betreden als je 21 jaar en ouder bent. Joël en Noah blijven dus even in het gift shop gedeelte staan. In Amerika wordt hier streng op gelet…….
Omdat we door onze muffin rond lunchtijd eigenlijk best vol zitten, hebben we onze broodjes nog niet aangeraakt. Het is zaterdag, dat is bij ons thuis een dag waarop wij brood eten, komt dat dus even goed uit! We halen bij de supermarkt nog wat ham en kaas en eten onze broodjes ’s avonds lekker in de kamer op, heerlijk!
Voor het toetje rijden we na ons broodje nog langs Moyo Frozen Yoghurt, vlakbij ons hotel. Je pakt een bakje en kunt deze zelf vullen met een smaak frozen yoghurt naar keuze, het werkt als een softijsmachine. Bij de kassa betaal je vervolgens naar het gewicht van het bakje (in ons geval bakjes).
Een heerlijk toetje. Vol en tevreden gaan we terug naar onze hotelkamer en zetten we de route voor morgen in de TomTom. Morgen wordt een wat langere, maar volgens zeggen, prachtige route richting Bryce Canyon. We hebben ervoor gekozen niet via de grote highway te rijden, maar via de Scenic Byway 12. Als ik de verhalen die ik gelezen heb mag geloven, gaan we onze ogen uit kijken.
Ik ben benieuwd!

Temperatuur: schommelend tussen de 23 en 31 graden
Weersomstandigheden: zonnig en in Arches regen en bliksemflitsen (mooi!)

• 07 Augustus 2016 - 09:19

Fred En Wil:

WoW wat een spectaculair gebied prachtig om te zien. Goede reis verder.xxxxx

• 07 Augustus 2016 - 10:43

Sandra:

Brice is prachtig. Weer een dag genieten voor jullie.

• 07 Augustus 2016 - 18:21

Thea: