Dag 14: Bluff - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu Dag 14: Bluff - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Astrid & Marcel - WaarBenJij.nu

Dag 14: Bluff

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid & Marcel

04 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Bluff

Donderdag 4 augustus 2016
Dag 14: Bluff

Birds flyin' high, you know how I feel
Sun in the sky, you know how I feel
Breeze driftin' on by, you know how I feel
It's a new dawn, it's a new day, it's a new life for me
Yeah, it's a new dawn, it's a new day, it's a new life for me
And I'm feelin' good

Fish in the sea, you know how I feel
River runnin' free, you know how I feel
Blossom on the tree, you know how I feel
It's a new dawn, it's a new day, it's a new life for me
And I'm feelin' good
(Nina Simone)

Het is alweer donderdag, morgen zijn we twee weken op reis, wat gaat het snel! Time flies when you’re having fun!
Vandaag staat Monument Valley op het programma, het ligt op ongeveer drie kwartier rijden van ons hotel.
We worden op ons gemak rond half negen wakker, het uurtje tijdsverschil zit er dus nog niet in. Wel hebben we heerlijk geslapen op deze luxe bedden, als het aan Noah ligt nemen we ze mee naar huis.
We ontbijten bij Duke’s, het restaurant bij ons hotel. Joël neemt de yoghurt parfait met vers fruit en granola, Noah toast met twee uitsmijters en Marcel en ik eten de blue corn pancakes. De worstjes die daarbij horen (vreemde combi’s hebben ze hier toch) slaan we vriendelijk af en in plaats daarvan krijgen we er ook vers fruit bij. Dat lusten we graag, het gaat er grif in.

Na het ontbijt vertrekken we, zoals gezegd, richting Monument Valley. Dit gebied, dat beheerd wordt door de Navajo indianen, ziet er prachtig uit en ook de route ernaar toe schijnt erg mooi te zijn. Ik verheug mij er flink op.
Als we vertrekken vanuit Bluff is het echter al bewolkt en naarmate we dichterbij Monument Valley komen wordt het wolkendek alleen nog maar groter en hangen de wolken heel laag. Ik heb er een hard hoofd in dat we iets zullen zien van al dit moois……
Onderweg stoppen we nog even bij een bekend ‘landmark’: de Mexican Hat (zie foto), een rotsformatie waarbij het net lijkt of er een Mexicaanse hoed bovenop staat. Het lukt ons het op foto vast te leggen, voordat het begint te regenen.
Aangekomen bij het visitors center van Monument Valley, het punt waar de entree voor het park betaald moet worden, moeten we een beslissing nemen. Wat doen we; betalen we de entree, terwijl we nu al kunnen zien dat de mist al het uitzicht verhult, of keren we om? Het is jammer, maar we kiezen ervoor om om te keren. Gelukkig kun je op internet ook hele mooie foto’s van dit gebied bekijken en de route hier naar toe was ook al erg leuk. Onze foto’s hebben zelfs nog wat extra’s: een mystieke sluier.

Niet ver van Monument Valley, meer richting het gebied waar geen mist meer hangt, vind je Goosenecks State Park. Een canyon waarin de San Juan rivier ervoor gezorgd heeft dat er 300 miljoen jaar aan prachtige geologie bloot komt te liggen. Omdat de rivier in de rondte loopt, lijkt het gesteente op een ganzennek, vandaar de benaming Gooseneck.
We rijden er naar toe, betalen de kleine entree ($5,-) en parkeren de auto. Het is er heerlijk rustig en het uitzicht is prachtig. Hier is het gelukkig droog en we nemen onze tijd om foto’s te nemen en rond te kijken.
Terug bij de auto zit Noah al voorin, dus is hij onze ‘navigator’ voor nu, ik ga gezellig achterin naast Joël zitten.

Het is inmiddels tijd voor een (late) lunch, wanneer we Bluff inrijden gaan we daarom naar Twin Rock Café & Trading Post. Een leuke plek met twee rotsformaties, waar je in het café wat kunt eten en bij de Trading Post sierraden en kunstvoorwerpen kunt kopen.
We kijken eerst even rond bij de Trading Post en lopen daarna binnen bij het café, waar we snel een ‘booth’ toegewezen krijgen. Het ruikt er al heerlijk, dat belooft wat.
We bestellen een drankje en wat te eten. Het is even wachten, maar dat is het zeker waard: Marcel, Joël en Noah smullen van een hamburger met huisgemaakte patat en ik heb een Navajo taco, een rond stuk brood vol met beef, sla, zwarte olijven en bonen (normaal lust ik geen bonen, maar dit smaakt erg goed). De salsa en sour creme erbij maken het helemaal af.
Vol maar voldaan rijden we later terug naar ons hotel, waar we genieten van de luxe van onze kamer en de heerlijke zachte bedden. Het weer klaart onderwijl wat op en in de namiddag breekt ook de zon door.
Even twijfelen we nog of we misschien toch nog naar Monument Valley zullen rijden, maar ik vind het prima zo. Ik heb ondanks de regen en de mist een heerlijke dag gehad.
Rond zevenen schuiven we weer aan bij Duke’s voor het avondeten. Omdat we laat geluncht hebben, eten we vanavond een klein gerechtje. Joël en ik kiezen een voorgerecht (Joël crab cakes en ik carpaccio), Marcel neemt de mushroom ravioli en Noah gaat weer voor de hamburger met patat.
Nog één nachtje hier in deze oase en dan rijden we door naar Moab. Het is een korte rit morgen van nog geen twee uur, dus we hebben gepland morgenmiddag naar Arches National Park te gaan, dat heel dicht bij Moab ligt.

Temperatuur: 20-25 graden
Weersomstandigheden: mist, regen en later op de dag breekt de zon wat door

• 05 Augustus 2016 - 07:28

Fred En Wil:

Wat een prachtige natuur en wat genieten jullie lekker. Door je verhalen en foto's is het net of je daar zelf ook bent. Xxx